Kampania „Nasz Klimat” ma zachęcić Polaków do zmiany nawyków, fot. NFOŚiGW
Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną pod nazwą „Nasz Klimat”, której głównym celem jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Akcja potrwa do października 2022 r.
BIM (inaczej: modelowanie informacji o budynku) to proces wykorzystania danych do tworzenia bardziej kompleksowych planów i modeli w budownictwie. Modelowanie trójwymiarowe to tylko jeden z aspektów BIM...
BIM (inaczej: modelowanie informacji o budynku) to proces wykorzystania danych do tworzenia bardziej kompleksowych planów i modeli w budownictwie. Modelowanie trójwymiarowe to tylko jeden z aspektów BIM – bogate w dane plany zawierają informacje na temat możliwości produktu/projektu, certyfikatów, kosztów i wielu innych. Integrując każdy znany szczegół elementu w pliku BIM, osoby znajdujące się na planie produktu mają dostęp do informacji na temat specyfikacji, instalacji, przekazania i cyklu życia...
W bieżącym miesiącu wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie minus 2,3 (przed miesiącem minus 2,6). Poprawę koniunktury sygnalizuje 11,2% przedsiębiorstw, a jej pogorszenie – 13,5% (przed miesiącem...
W bieżącym miesiącu wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie minus 2,3 (przed miesiącem minus 2,6). Poprawę koniunktury sygnalizuje 11,2% przedsiębiorstw, a jej pogorszenie – 13,5% (przed miesiącem odpowiednio 11,7% i 14,3%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
Według danych wstępnych, produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych) zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób w kwietniu 2024 r. była niższa...
Według danych wstępnych, produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych) zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób w kwietniu 2024 r. była niższa o 2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (w kwietniu ub.r. wzrost o 1,1%) oraz wyższa o 9% w stosunku do marca br. (w 2023 r. spadek o 3,6%).
Kampania „Nasz Klimat” jest prowadzona wielokanałowo: za pośrednictwem m.in. mediów tradycyjnych (telewizja, prasa drukowana, radio) i Internetu (bannery, media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, podcasty i serwisy VOD). Ważnym punktem jest podjęcie współpracy z blogerami i influencerami, którzy na co dzień poruszają zagadnienia związane z klimatem i ochroną środowiska.
W telewizji będzie można zobaczyć przyjazne spoty, pokazujące, jak niewiele trzeba, by wdrożyć ekonawyki w swoje codzienne życie. Motyw graficzny kampanii utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Hasło przewodnie „Klimat tworzą ludzie” jeszcze mocniej podkreśla rolę zaangażowania jednostki w działania na rzecz ochrony klimatu.
Aktywności zaplanowane w czasie trwania kampanii pozwolą na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.
„Ochrona klimatu to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Jak głosi hasło działań «Klimat tworzą ludzie» w kampanii pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne” – powiedział wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński.
Edukacja od najmłodszych lat
Jednym z celów kampanii „Nasz Klimat” jest kreowanie pozytywnych wzorców w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych (m.in. oszczędzanie zasobów naturalnych, zrównoważona konsumpcja, korzystanie z przedmiotów powstałych z recyklingu lub biodegradowalnych).
Pomysłodawcy kampanii wiedzą, że taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne materiały, pozwolą na wsparcie nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Z materiałów mogą skorzystać zarówno nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, jak i starszych klas. W pakietach znalazły się tak ciekawe formy, jak quizy, zagadki, grafonotatki, gry zespołowe, rymowanki czy krzyżówki. Co ważne, w dużej mierze można na tych materiałach pracować online – są wśród nich np. interaktywne pdf-y.
Ważna rola samorządu terytorialnego
Istotnym elementem kampanii są działania skierowane do gmin, dlatego powstał pakiet materiałów informacyjno-edukacyjnych do wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gminy. Jest on podzielony na dwie części – informacyjną oraz graficzno-edukacyjną. Znalazły się w nim praktyczne porady, w jaki sposób wdrażać proklimatyczne działania w gminie. W pakiecie są też materiały do adaptacji przez poszczególne gminy – dzięki tym dokumentom samorządy będą mogły w przyjazny sposób przedstawić przykłady dobrych praktyk proekologicznych na swoim terenie.
Kluczowym elementem kampanii jest też strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się więcej o tym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne czy pakiety dla gmin.
Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Kampania pokaże, jak wszyscy możemy wpłynąć na stan naszej planety.
Sklepy z prezentami dla najmłodszych i sale zabaw dla dzieci należą do miejsc często odwiedzanych podczas przedświątecznych zakupów. Tego typu placówki są projektowane z dużym rozmachem, w sposób pobudzający...
Sklepy z prezentami dla najmłodszych i sale zabaw dla dzieci należą do miejsc często odwiedzanych podczas przedświątecznych zakupów. Tego typu placówki są projektowane z dużym rozmachem, w sposób pobudzający wyobraźnię maluchów. Wielobarwne posadzki żywiczne stanowią integralną część ich wnętrz, a nowoczesne materiały i technologie oferowane przez markę Flowcrete pozwalają realizować nawet najśmielsze pomysły. Oto inspirujące przykłady z całego świata!
Bricomarché kończy rok otwarciem 193. punktu w Polsce. Nowy sklep otworzył się 13 grudnia br. w Lesku (woj. podkarpackie). Supermarket jest pierwszą placówką sieci supermarketów typu „dom i ogród” w tej...
Bricomarché kończy rok otwarciem 193. punktu w Polsce. Nowy sklep otworzył się 13 grudnia br. w Lesku (woj. podkarpackie). Supermarket jest pierwszą placówką sieci supermarketów typu „dom i ogród” w tej miejscowości.
W Mysłowicach stanął inteligentny budynek komunalny z 29 mieszkaniami o powierzchni od 45 do 68 m2. Obiekt powstał w technologii modułowej 3D, a montaż 56 modułów trwał zaledwie trzy i pół tygodnia. Budynek,...
W Mysłowicach stanął inteligentny budynek komunalny z 29 mieszkaniami o powierzchni od 45 do 68 m2. Obiekt powstał w technologii modułowej 3D, a montaż 56 modułów trwał zaledwie trzy i pół tygodnia. Budynek, obecnie w fazie testów, jest zeroemisyjny, wyposażony w najnowocześniejsze technologie, i produkuje więcej energii niż sam zużywa.
Ponad 15 godzin pokazów dobrego montażu na żywo, 9 stoisk eksperckich, wystawa zamontowanych produktów, konferencja prasowa i setki rozmów z ekspertami – tak wyglądała w pigułce MONTERIADA 2024. Wydarzenie...
Ponad 15 godzin pokazów dobrego montażu na żywo, 9 stoisk eksperckich, wystawa zamontowanych produktów, konferencja prasowa i setki rozmów z ekspertami – tak wyglądała w pigułce MONTERIADA 2024. Wydarzenie zorganizowane przez Związek POiD oraz Partnerów promowało nowoczesne rozwiązania do budowy i termomodernizacji domu.
Naukowcy z Politechniki Białostockiej opracowują innowacyjne ekrany akustyczne. Mają być wykonane z łopat turbin wiatrowych, jakie zalegają na wysypiskach odpadów w rejonach farm wiatrowych, szczególnie...
Naukowcy z Politechniki Białostockiej opracowują innowacyjne ekrany akustyczne. Mają być wykonane z łopat turbin wiatrowych, jakie zalegają na wysypiskach odpadów w rejonach farm wiatrowych, szczególnie w zachodniej Polsce.
Zakończyła się 32. edycja targów BUDMA. Przez cztery dni, od 30 stycznia do 2 lutego br, w pawilonach Międzynarodowych Targów Poznańskich swoje produkty, technologie i usługi prezentowało około 650 firm...
Zakończyła się 32. edycja targów BUDMA. Przez cztery dni, od 30 stycznia do 2 lutego br, w pawilonach Międzynarodowych Targów Poznańskich swoje produkty, technologie i usługi prezentowało około 650 firm z 25 krajów. Zwiedzający mogli zobaczyć nowości z branży budowlanej, premiery rynkowe, a także wziąć udział w wielu konferencjach i prelekcjach.
W drugiej części ubiegłego roku przedstawiciele Związku „SIPUR” wspierali organizację wielu konferencji o tematyce budowlanej, uczestniczyli też w ważnych wydarzeniach branżowych oraz warsztatach tematycznych.
W drugiej części ubiegłego roku przedstawiciele Związku „SIPUR” wspierali organizację wielu konferencji o tematyce budowlanej, uczestniczyli też w ważnych wydarzeniach branżowych oraz warsztatach tematycznych.
Zyskujące na popularności technologie prefabrykacji budynków oraz bogata oferta rozwiązań materiałowych, a z drugiej strony rosnące ceny surowców oraz siły roboczej sprawiły, że w ciągu zaledwie dwóch...
Zyskujące na popularności technologie prefabrykacji budynków oraz bogata oferta rozwiązań materiałowych, a z drugiej strony rosnące ceny surowców oraz siły roboczej sprawiły, że w ciągu zaledwie dwóch lat wartość rynku budownictwa modułowego w Polsce wzrosła o blisko połowę. Istotny wkład w rozwój branży ma sprzedaż zagraniczna, która w minionych latach odpowiadała za ponad jedną trzecią przychodów producentów. Pomimo przejściowego spowolnienia, perspektywy dla budownictwa modułowego do 2029 r. pozostają...
W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury kształtuje się na poziomie minus 13,2 (przed miesiącem minus 10,2). Poprawę koniunktury sygnalizuje 7,4% przedsiębiorstw, a jej pogorszenie – 20,5%...
W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury kształtuje się na poziomie minus 13,2 (przed miesiącem minus 10,2). Poprawę koniunktury sygnalizuje 7,4% przedsiębiorstw, a jej pogorszenie – 20,5% (przed miesiącem odpowiednio 8,2% i 18,4%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
W okresie styczeń–listopad 2023 r. oddano do użytkowania mniej mieszkań niż przed rokiem. Spadła również liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia lub dokonano zgłoszenia z projektem budowlanym...
W okresie styczeń–listopad 2023 r. oddano do użytkowania mniej mieszkań niż przed rokiem. Spadła również liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia lub dokonano zgłoszenia z projektem budowlanym oraz liczba rozpoczętych budów.
Produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych) zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób w listopadzie 2023 r. była wyższa o 3,9% w porównaniu...
Produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych) zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób w listopadzie 2023 r. była wyższa o 3,9% w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (przed rokiem wzrost o 4%) oraz wyższa o 3,1% w stosunku do października br. roku (przed rokiem wzrost o 9%).
Grupa PSB Handel analizuje zmiany cen wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu. Jak kształtowały się ceny w poszczególnych grupach produktowych?
Grupa PSB Handel analizuje zmiany cen wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu. Jak kształtowały się ceny w poszczególnych grupach produktowych?
Bardzo dynamiczna sytuacja na rynku mieszkaniowym w 2023 r. skłaniała deweloperów do szybkiego reagowania. Analiza ich strategii wykonana przez firmę Spectis na potrzeby raportu „Deweloperzy mieszkaniowi...
Bardzo dynamiczna sytuacja na rynku mieszkaniowym w 2023 r. skłaniała deweloperów do szybkiego reagowania. Analiza ich strategii wykonana przez firmę Spectis na potrzeby raportu „Deweloperzy mieszkaniowi w Polsce 2024–2029” wskazuje jednak, że mimo poprawy sytuacji i dużych możliwości firmy deweloperskie pozostały ostrożne w swoich decyzjach biznesowych.
Niemal 90% Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w Polsce, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska w listopadzie 2023 r. Jednocześnie prawie 77% badanych zgodziłoby...
Niemal 90% Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w Polsce, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska w listopadzie 2023 r. Jednocześnie prawie 77% badanych zgodziłoby się, aby taka elektrownia powstała w ich okolicy. Podobne badania są realizowane od 2012 r.
Z badań społecznych zleconych przez Krakowski Alarm Smogowy wynika, że większość mieszkańców Krakowa nie wie, jak będzie wyglądać Strefa Czystego Transportu w mieście. Wiele osób spodziewa się ostrzejszych...
Z badań społecznych zleconych przez Krakowski Alarm Smogowy wynika, że większość mieszkańców Krakowa nie wie, jak będzie wyglądać Strefa Czystego Transportu w mieście. Wiele osób spodziewa się ostrzejszych przepisów niż te uchwalone rok temu. Po zapoznaniu się z rzeczywistymi wymogami SCT, ponad 60% mieszkańców popiera utworzenie Strefy.
W dniach 20–21 marca br. w Areal Böhler w Düsseldorfie odbędzie się Konferencja TI-Expo +. Jest to największe miejsce spotkań branży izolacyjnej w ostatnich latach i oferuje produkty, rozwiązania i aplikacje...
W dniach 20–21 marca br. w Areal Böhler w Düsseldorfie odbędzie się Konferencja TI-Expo +. Jest to największe miejsce spotkań branży izolacyjnej w ostatnich latach i oferuje produkty, rozwiązania i aplikacje związane z izolacjami technicznymi.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ma ponad 300 milionów złotych niewypłaconych dotacji z programu Czyste Powietrze, co oznacza, że kilkanaście tysięcy rodzin czeka na pieniądze. Okazało...
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ma ponad 300 milionów złotych niewypłaconych dotacji z programu Czyste Powietrze, co oznacza, że kilkanaście tysięcy rodzin czeka na pieniądze. Okazało się, że w budżecie nie zabezpieczono środków na ten cel. Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad rozwiązaniem problemu.
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) oferuje przedsiębiorcom preferencyjne finansowanie ekologicznych inwestycji. Mowa tu m.in. o zakupie pojazdów transportu miejskiego, inwestycjach w sieć wodno-kanalizacyjną,...
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) oferuje przedsiębiorcom preferencyjne finansowanie ekologicznych inwestycji. Mowa tu m.in. o zakupie pojazdów transportu miejskiego, inwestycjach w sieć wodno-kanalizacyjną, montażu instalacji fotowoltaicznej czy budowie i modernizacji instalacji do odzysku fosforu.
Znamy już wyniki szesnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Profesjonalne jury oraz publiczność wybrali swoich faworytów z puli ponad 70 realizacji zgłoszonych w trzech kategoriach: kubatura,...
Znamy już wyniki szesnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Profesjonalne jury oraz publiczność wybrali swoich faworytów z puli ponad 70 realizacji zgłoszonych w trzech kategoriach: kubatura, wnętrza i krajobraz. Nagrodę Grand Prix 2023 otrzymała kameralna przestrzeń pogrzebowa Kolumbarium w Radomiu, zaprojektowane przez pracownię BDR Architekci.
2023 był trzecim z rzędu rokiem z dwucyfrowym nominalnym wzrostem przychodów grupy 40 największych podmiotów budowlanych działających w Polsce, co wynikało przede wszystkim z ogólnego wzrostu kosztów budowy....
2023 był trzecim z rzędu rokiem z dwucyfrowym nominalnym wzrostem przychodów grupy 40 największych podmiotów budowlanych działających w Polsce, co wynikało przede wszystkim z ogólnego wzrostu kosztów budowy. Dla dalszego rozwoju tych firm konieczne jest szybkie uruchomienie finansowania unijnego dla Polski, tj. całości dostępnych środków z Krajowego Programu Odbudowy oraz budżetu w ramach polityki spójności na lata 2021–2027.
Sieć Bricomarché zaczęła rok 2024 otwarciem nowej placówki. Uruchomiony 17 stycznia br. punkt w Sędziszowie Małopolskim będzie 11. sklepem sieci supermarketów „dom i ogród” w województwie podkarpackim...
Sieć Bricomarché zaczęła rok 2024 otwarciem nowej placówki. Uruchomiony 17 stycznia br. punkt w Sędziszowie Małopolskim będzie 11. sklepem sieci supermarketów „dom i ogród” w województwie podkarpackim i 194. w Polsce.
Wśród wystawców na tegorocznej edycji targów BUDMA będzie też Stowarzyszenie Wykonawców Izolacji Natryskowych. Na stoisku organizacji będzie można spotkać się ekspertami z branży izolacji natryskowych,...
Wśród wystawców na tegorocznej edycji targów BUDMA będzie też Stowarzyszenie Wykonawców Izolacji Natryskowych. Na stoisku organizacji będzie można spotkać się ekspertami z branży izolacji natryskowych, wymienić doświadczenia i porozmawiać o planach na rok 2024.
Wykończenie budynku z zewnątrz jest równie istotne, jak jego wnętrza. Odpowiednie ocieplenie zapewni komfort i zdrowie domownikom, obniży koszty ogrzewania i zużycie paliw grzewczych. Płytki elewacyjne...
Wykończenie budynku z zewnątrz jest równie istotne, jak jego wnętrza. Odpowiednie ocieplenie zapewni komfort i zdrowie domownikom, obniży koszty ogrzewania i zużycie paliw grzewczych. Płytki elewacyjne zewnętrzne sprawią natomiast, że budynek będzie odpowiednio zabezpieczony przed działaniem warunków atmosferycznych. Jaki materiał izolacyjny można stosować pod płytki elewacyjne z klinkieru? Czym kierować się wybierając płytki zewnętrzne, aby elewacja zachowała trwałość i estetyczny wygląd na lata?...
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.izolacje.com.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.izolacje.com.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.