Page 10 - Izolacje 7-8/2018
P. 10
Izo-aktualności
Prace nad OST dla nawierzchni betono-
POWRÓT STYROPIAN MEN – NOWA EDYCJA AKCJI wych rozpoczęły się w 2013 r. W ich
EDUKACYJNEJ PSPS tworzeniu brali udział eksperci Stowarzy-
szenia Producentów Cementu z prof. Ja-
Styropian Men – Gwiazdy nem Deją jako kierownikiem zespołu.
Termoizolacji: Styropian Biały, Specyfikacje to dokumenty niezbędne
Szary, Wodoodporny i Twardy dla projektantów i wykonawców dróg
ponownie w akcji. Polskie betonowych w Polsce.
Stowarzyszenie Producentów Dokument ma status załącznika do za-
Styropianu (PSPS) przygotowało rządzenia Generalnego Dyrektora Dróg
drugą odsłonę medialnej kam- Krajowych i Autostrad, co otwiera nowy
panii edukacyjnej przybliżającej rozdział w projektowaniu i budowie dróg
cechy styropianu, najpopular- z nawierzchnią betonową. Od teraz za-
niejszego wyrobu do termoizo- równo inwestorzy, jak i wykonawcy mogą
lacji budynków w naszym kraju. wykorzystać rozwiązania, które w niczym
Akcja informuje o wyjątkowych nie odbiegają od najwyższych świato-
właściwościach płyt styropia- wych standardów i bazują na wielolet-
nowych oraz o ich różnorodnym StyropianMen–GwiazdyTermoizolacji:StyropianWodoodporny, nich doświadczeniach krajów, w których
zastosowaniu – do ocieplania Biały,SzaryiTwardy;fot.: PSPS drogi betonowe funkcjonują i doskonale
fundamentów, podłóg, ścian spełniają swoją funkcję już od lat.
i dachów. Po raz pierwszy osią działań Styropian Men to cztery personifikacje Źródło: Stowarzyszenie Producentów Cementu
edukacyjnych PSPS są spoty emitowane różnych odmian wyrobu, z unikatowym
w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. zestawem atrybutów. Styropian Biały to do- UBÓSTWO ENERGETYCZNE
Zrealizowana rok temu pierwsza edycja skonałe właściwości w najlepszej cenie, DOTYKA 4,6 MILIONA POLAKÓW
akcji informacyjnej „Styropian Men Szary – innowacyjność i najlepsza lamb- 13 czerwca br. Ministerstwo Przedsię-
– Gwiazdy Termoizolacji” spotkała się z bar- da, nawet 0,031W/(m·K). Wodoodporny biorczości i Technologii zorganizowało
dzo dobrym przyjęciem, konsekwentnie jest specjalistą od izolacji fundamentów, seminarium poświęcone zjawisku
zatem korzystamy z tej formuły w naszym a Twardy, wyjątkowo trwały i wytrzymały, ubóstwa energetycznego w Polsce.
dialogu z konsumentami. W bieżącym przeznaczony jest do podłóg, garaży i da- Podczas warsztatów przedstawiciele
roku Biały, Szary, Wodoodporny i Twar- chów płaskich. administracji oraz eksperci dyskutowali
dy propagowali już wiedzę o styropianie Założeniem kampanii jest duża dawka o wynikach najnowszych badań: „Zjawi-
podczas targów Budma 2018 w Poznaniu informacji z zakresu termoizolacji, zam- sko ubóstwa energetycznego w Polsce,
i House Days 2018 w Nadarzynie. Działają knięta w humorystycznej i łatwej do zapa- w tym ze szczególnym uwzględnieniem
edukacyjny profil Styropian Men na Fa- miętania konwencji. Liczymy, że tak jak zamieszkujących w domach jednoro-
cebooku i kanał YouTube. Wraz z pełnią przed rokiem nasza akcja trafi na podatny dzinnych” (przygotowany przez Insty-
sezonu budowlanego chcemy wyjść z naszą grunt i pomoże inwestorom w zakupie tut Badań Strukturalnych na zlecenie
informacją jeszcze szerzej, stąd obecność styropianu jak najlepiej spełniającego ich MPiT) oraz „Domy ubóstwa. Warunki
w telewizji. Ocieplenie domu to często in- potrzeby, ale też odpowiedniego pod ką- mieszkaniowe osób ubogich” (zrealizo-
westycja na całe życie, warto więc z rozmy- tem rosnących wymagań energooszczęd- wany przez Krakowski Alarm Smogowy
słem dobrać odpowiedni wyrób do ochrony ności w budownictwie – podsumował szef oraz PwC). Konkluzje raportów korespon-
termicznej. Nasza akcja ma wspierać takie PSPS. dują z priorytetami rządowego programu
świadome decyzje konsumentów – podkre- „Czyste Powietrze”, który zakłada walkę
ślił Kamil Kiejna, prezes PSPS. Oprac. na podst. materiałów inf. PSPS z ubóstwem energetycznym oraz wspar-
cie termomodernizacji domów osób
najbardziej potrzebujących.
282 SKLEPY MRÓWKA I 60 PLACÓWEK PROFI W POLSCE Problem ubóstwa energetycznego
dotyczy 4,6 mln osób w Polsce, głów-
W pierwszym półroczu br. sieć Grupy PSB nie mieszkańców wsi i małych miast.
powiększyła się o 13 sklepów PSB Mrówka Oznacza to, że co ósmy mieszkaniec
oraz 6 placówek PSB Profi, zwiększając Polski nie jest w stanie utrzymywać
tym samym liczbę Mrówek do 282 mar- godnego poziomu życia, ponieważ musi
ketów oraz centrów budowlanych Profi wybierać, czy np. ogrzać mieszkanie,
do 60 obiektów w Polsce. czy kupić jedzenie, leki lub podręczniki
Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć szkolne dla dzieci. Z najnowszych badań
sklepów oferujących towary niezbędne Instytutu Badań Strukturalnych wyni-
do remontu oraz utrzymania domów ka, że większość osób ubogich ener-
i ogrodów. Prowadzone są przez polskie, getycznie zamieszkuje tereny wiejskie
niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Gru- i małe miasta, gdzie poziom dochodów
pie PSB. Szacuje się, iż regularne zakupy jest relatywnie niższy. Wiemy rów-
w Mrówkach robi ok. 4 mln klientów. PSBMrówkawChełmie;fot.: PSB nież, że 3 /4 z nich mieszka w starych
10 nr 7/8/2018