Page 20 - IZOLACJE 1/2020
P. 20

PARTNER STRATEGICZNY AKCJI
      Ruszyła druga edycja akcji społecznej


      „Ocieplam dom i walczę ze smogiem”




   ROZPOCZĘŁA SIĘ DRUGA EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI SPOŁECZNEJ „OCIEPLAM DOM
   I WALCZĘ ZE SMOGIEM”. PARTNEREM STRATEGICZNYM TEGOROCZNEJ KAMPANII ZOSTAŁ
   NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ. POMYSŁODAWCĄ

   I ORGANIZATOREM CAŁEJ AKCJI JEST REDAKCJA MIESIĘCZNIKA „IZOLACJE”.


 TERMOMODERNIZACJA    Celem akcji społecznej „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” jest informowanie, jakie są korzyści z dobrze
   przeprowadzonej termomodernizacji. W jej ramach podejmowane są działania edukacyjne w social mediach
   w postaci kampanii promujących ideę ocieplania domów. Ich odbiorcami są wszyscy mieszkańcy naszego
   kraju, w tym również osoby, które już od ubiegłego roku mogą ubiegać się o ulgę termomodernizacyjną.
 BUDYNKÓW   Podstawowym elementem akcji jest wysyłka specjalnie przygotowanych ulotek i plakatów do mieszkańców

   gmin, które informują o najważniejszych aspektach związanych z ocieplaniem budynków i jego związku
   z walką ze smogiem, korzyściach związanych z termomodernizacją, finansowaniu tych prac i ulgach z tego
   wynikających. W trakcie tegorocznej edycji prowadzone będą również kampanie informacyjne skierowane
 poradnik projektanta    bezpośrednio do osób, podejmujących w gminach decyzje w ramach działań mających na celu walkę
   ze smogiem. Do nich zostaną tez skierowane treści o tym, jak skutecznie prowadzić termomodernizację.

   W ramach akcji społecznej „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” wydany zostanie poradnik
   „Termomodernizacja domu”. Poradnik przeznaczony będzie dla inwestorów indywidualnych, którzy szukają
   odpowiedzi na pytania, jak zbudować energooszczędny i ciepły dom, lub planują termomodernizację
   istniejących budynków. Poradnik, oprócz zagadnień technicznych, będzie drogowskazem, jak wypełnić
   wniosek o dotację w programie „Czyste Powietrze”, a także jak starać się o ulgę podatkową. Będą w nim
   zawarte również informacje, jak skorzystać z innych form wsparcia na działania na rzecz walki ze smogiem.
   Zgodnie z założeniami poradnik ten będzie bezpłatnie dystrybuowany do mieszkańców wszystkich gmin
   w Polsce. Ponadto będzie on dostępny do pobrania na stronie www.termomodernizacja.org.

   W tym roku akcję społeczną „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” wspierają takiej firmy, jak:
   Arbet, Austrotherm, Fakro, Knauf Insulation, quick-mix oraz Rockwool. Ponadto swoje wsparcie udzieliły
   takie instytucje, jak Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO), Polskie Stowarzyszenie Producentów
   Styropianu, MIWO – Stowarzyszenie Producentów Wełny Mineralnej: Szklanej i Skalnej, Polski Związek
   Producentów i Przetwórców Izolacji Poliuretanowych PUR i PIR „SIPUR” oraz redakcja magazynu „Ekspert
   Budowlany”.

   W walce ze smogiem potrzebne są zdecydowane działania. Tylko inicjatywy podejmowane na szeroką skalę
   mają szansę powodzenia. Akcja społeczna „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” odpowiada na potrzebę
   edukowania o skutkach życia w smogu i doradza, co zrobić, aby w prosty sposób zmienić ten stan rzeczy.
   Druga edycja tego przedsięwzięcia ma stanowić prosty sposób na dotarcie do tych wszystkich, którzy
   potrzebują i oczekują wiedzy, jak przeprowadzić modernizację swojego domu oraz co zrobić, aby powietrze
 Patroni cyklu:  wokół nas było czyste.


    PATRONI AKCJI                                                                                                                   ORGANIZATOR AKCJI






   WSPIERAJĄ NAS





                                                                              Systemy ociepleń,    Produkty izolacyjne
     Styropiany do ociepleń  Styropiany do ociepleń  Energooszczędne okna dachowe   Izolacje z wełny mineralnej  produkty chemii budowlanej  z wełny skalnej
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25