Page 20 - IZOLACJE 1/2020
P. 20
PARTNER STRATEGICZNY AKCJI
Ruszyła druga edycja akcji społecznej
„Ocieplam dom i walczę ze smogiem”
ROZPOCZĘŁA SIĘ DRUGA EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI SPOŁECZNEJ „OCIEPLAM DOM
I WALCZĘ ZE SMOGIEM”. PARTNEREM STRATEGICZNYM TEGOROCZNEJ KAMPANII ZOSTAŁ
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ. POMYSŁODAWCĄ
I ORGANIZATOREM CAŁEJ AKCJI JEST REDAKCJA MIESIĘCZNIKA „IZOLACJE”.
TERMOMODERNIZACJA Celem akcji społecznej „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” jest informowanie, jakie są korzyści z dobrze
przeprowadzonej termomodernizacji. W jej ramach podejmowane są działania edukacyjne w social mediach
w postaci kampanii promujących ideę ocieplania domów. Ich odbiorcami są wszyscy mieszkańcy naszego
kraju, w tym również osoby, które już od ubiegłego roku mogą ubiegać się o ulgę termomodernizacyjną.
BUDYNKÓW Podstawowym elementem akcji jest wysyłka specjalnie przygotowanych ulotek i plakatów do mieszkańców
gmin, które informują o najważniejszych aspektach związanych z ocieplaniem budynków i jego związku
z walką ze smogiem, korzyściach związanych z termomodernizacją, finansowaniu tych prac i ulgach z tego
wynikających. W trakcie tegorocznej edycji prowadzone będą również kampanie informacyjne skierowane
poradnik projektanta bezpośrednio do osób, podejmujących w gminach decyzje w ramach działań mających na celu walkę
ze smogiem. Do nich zostaną tez skierowane treści o tym, jak skutecznie prowadzić termomodernizację.
W ramach akcji społecznej „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” wydany zostanie poradnik
„Termomodernizacja domu”. Poradnik przeznaczony będzie dla inwestorów indywidualnych, którzy szukają
odpowiedzi na pytania, jak zbudować energooszczędny i ciepły dom, lub planują termomodernizację
istniejących budynków. Poradnik, oprócz zagadnień technicznych, będzie drogowskazem, jak wypełnić
wniosek o dotację w programie „Czyste Powietrze”, a także jak starać się o ulgę podatkową. Będą w nim
zawarte również informacje, jak skorzystać z innych form wsparcia na działania na rzecz walki ze smogiem.
Zgodnie z założeniami poradnik ten będzie bezpłatnie dystrybuowany do mieszkańców wszystkich gmin
w Polsce. Ponadto będzie on dostępny do pobrania na stronie www.termomodernizacja.org.
W tym roku akcję społeczną „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” wspierają takiej firmy, jak:
Arbet, Austrotherm, Fakro, Knauf Insulation, quick-mix oraz Rockwool. Ponadto swoje wsparcie udzieliły
takie instytucje, jak Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO), Polskie Stowarzyszenie Producentów
Styropianu, MIWO – Stowarzyszenie Producentów Wełny Mineralnej: Szklanej i Skalnej, Polski Związek
Producentów i Przetwórców Izolacji Poliuretanowych PUR i PIR „SIPUR” oraz redakcja magazynu „Ekspert
Budowlany”.
W walce ze smogiem potrzebne są zdecydowane działania. Tylko inicjatywy podejmowane na szeroką skalę
mają szansę powodzenia. Akcja społeczna „Ocieplam dom i walczę ze smogiem” odpowiada na potrzebę
edukowania o skutkach życia w smogu i doradza, co zrobić, aby w prosty sposób zmienić ten stan rzeczy.
Druga edycja tego przedsięwzięcia ma stanowić prosty sposób na dotarcie do tych wszystkich, którzy
potrzebują i oczekują wiedzy, jak przeprowadzić modernizację swojego domu oraz co zrobić, aby powietrze
Patroni cyklu: wokół nas było czyste.
PATRONI AKCJI ORGANIZATOR AKCJI
WSPIERAJĄ NAS
Systemy ociepleń, Produkty izolacyjne
Styropiany do ociepleń Styropiany do ociepleń Energooszczędne okna dachowe Izolacje z wełny mineralnej produkty chemii budowlanej z wełny skalnej