Page 9 - IZOLACJE 2/2020
P. 9

Izo-aktualności





                                                                                 Jedynym kryterium zapobiegającym
             RUSZYŁY PRACE NAD PLATFORMĄ EKSPERTÓW                               wzrostowi kosztów ogrzewania po przej-
             EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ                                          ściu na nowe, dobrej jakości paliwa, jest
                                                                                 ograniczanie zapotrzebowania na energię
           Powstanie nowe narzędzie internetowe,   podstawa do rekomendacji i stworzenia   finalną. Zachowanie poziomu 50 proc.
           które ma być eksperckim źródłem wiedzy   internetowego narzędzia, które najpierw   wymaganej redukcji zapotrzebowa-
           dla osób planujących remont domu pod ką-  będzie testowane w jednym regionie Polski.   nia na ciepło grzewcze pozwoli więc
           tem oszczędności na ogrzewaniu i energii,   Ponadto zostaną szczegółowo określone:   zapobiegać ubóstwu energetycznemu.
           czyli dla potencjalnych beneficjentów   rola ekspertów, wymogi dotyczące umiesz-  Obniżanie poziomu do 30 proc. wyma-
           programu „Czyste Powietrze”. Przydatność   czenia ich liście, weryfikacja i podnoszenie   ganej redukcji zapotrzebowania na ciepło
           platformy certyfikowanych ekspertów efek-  przez nich kwalifikacji.   grzewcze nie ogranicza wzrostu kosztów
           tywności energetycznej pilotażowo będzie   Platforma ekspertów efektywności   ogrzewania i nie wspiera osób „ubogich
           sprawdzana w jednym z regionów Polski.  energetycznej będzie się składać z interne-  energetycznie”.
             Realizacja nowego projektu, którego   towego rejestru certyfikowanych ekspertów   Średnia wartość kosztów kwalifiko-
           celem jest określenie, jak ma wyglądać   efektywności energetycznej, którym zostaną   wanych nie będzie mogła przekra-
           platforma nie tylko od strony informatycz-  przydzielone kategorie na podstawie ich   czać 53 tys. zł, dlatego gminy będą
           nej, ale przede wszystkim merytorycznej,   wiedzy specjalistycznej czy lokalizacji.   mogły przenosić koszty kwalifikowane
           rozpoczęła się 22 stycznia 2020 r. W spot-  Umożliwi to właścicielom nieruchomości   z jednego budynku na drugi. Jeśli ktoś
           kaniu inauguracyjnym uczestniczyli przed-  i potencjalnym beneficjentom programu   wymieni kocioł np. za 20 tys. zł (łącznie
           stawiciele Komisji Europejskiej, Służby   „Czyste Powietrze” łatwe znalezienie i skon-  z remontem kotłowni i komina), to gmi-
           ds. Wspierania Reform Strukturalnych (DG   taktowanie się z jednym z zarejestrowanych   na będzie mogła alokować 33 tys. zł
           REFORM), Ministerstwa Aktywów Państwo-  fachowców. Platforma dostarczy również   na inny budynek objęty projektem dzia-
           wych, Ministerstwa Rozwoju oraz reprezen-  informacji o możliwościach dofinansowania   łań niskoemisyjnych, tak aby wspomóc
           tanci wykonawcy i specjaliści Narodowego   remontów z wykorzystaniem ekologicznych   głębszą i kosztowniejszą modernizację,
           Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki   rozwiązań.                 a nie tylko wymianę kotła – wyjaśnia
           Wodnej, który jest głównym beneficjentem   Zakończenie testowego projektu   Konrad Witczak.
           projektu. Była to okazja do wypracowania   zaplanowano na ostatni kwartał 2021 r.   MIWO popiera także proponowane
           zasad, trybu i dokładnego zakresu współ-  Wtedy poznamy wnioski z pilotażu i zale-  w ustawie ułatwienia w finansowaniu
           pracy.                            cenia dotyczące wdrożenia ogólnopolskiej   robót, które muszą być przeprowadzone
             W ramach przedsięwzięcia, realizowa-  platformy ekspertów efektywności energe-  przy okazji termomodernizacji. Przy-
           nego na potrzeby NFOŚiGW, przewidzia-  tycznej. Przedsięwzięcie jest finansowane   kładem może być wymiana poszycia
           no m.in. przygotowanie analizy obecnej   ze środków Komisji Europejskiej z Programu   dachowego lub nawet konstrukcji
           sytuacji w Polsce pod kątem potrzeb   Wspierania Reform Strukturalnych.  dachu przy okazji jego docieplania.
           i możliwości stworzenia platformy eksper-                             Rozbudowano też katalog przedsięwzięć
           tów efektywności energetycznej. To będzie   Oprac. na podst. materiałów inf. NFOŚiGW  niskoemisyjnych objętych wsparciem:
                                                                                 projekty budowlane, serwis i nadzór,
                                                                                 co oznacza maksymalne ułatwia-
             ZDROWE SERCE, WŁAŚCIWA TERMOIZOLACJA – KAMPANIA                     nia realizacji projektów. Ważne jest
             MARKI AUSTROTHERM                                                   też stworzenie Centralnej Ewidencji
                                                                                 Emisyjności Budynków (CEEB) – taka
           Firma Austrotherm ruszyła z kampanią   rodzinnych wycieczek na szlakach Jury   baza zapewne potwierdzi, że aby domy
           wizerunkową „Twoje serce jest dla nas   Krakowsko-Częstochowskiej, czy przy pro-  były energooszczędne, trzeba je przede
           ważne”, w której podkreśla rolę materiałów   wadzeniu prac z wykorzystaniem materiałów   wszystkim ocieplić. Stan izolacyjności
           do termoizolacji.                 do termoizolacji. Ważną rolę w tych aktywno-  budynków będzie uwzględniany w CEEB,
             Austrotherm to przede wszystkim wielka   ściach odgrywa odpowiedzialność, wiary-  ale najpierw muszą powstać stosowne
           rodzina. Jako pracownicy troszczymy się   godność, pasja i całkowite oddanie się misji   rozporządzenia.
           wzajemnie o siebie, a klientom dajemy   – wartościom, które są wspólne dla służb   Źródło: MIWO
           wszystko to, co w nas najlepsze – nasze   ratowniczych GOPR i marki Austrotherm.
           serce. Takie jest główne przesłanie nowej   Nawiązanie współpracy ze służbami     AKCJA WYKONAWCA ROCKU
           kampanii wizerunkowej spółki Austrotherm.   ratowniczymi to kolejny ważny krok w dy-  ZAKOŃCZONA
           Do współpracy zaprosiliśmy ratowników   namicznym rozwoju marki Austrotherm.   Zakończyła się druga edycja akcji
           Grupy Jurajskiej Górskiego Ochotniczego   W latach 2019–2020 rozszerzono wspólne   Wykonawca ROCKu. Firma Rockwool
           Pogotowia Ratunkowego, ponieważ w swo-  działania. Austrotherm został oficjalnym   ponownie zaprosiła kilkudziesięciu
           jej codziennej pracy hołdują wartościom,   sponsorem Grupy Jurajskiej GOPR. Dzia-  profesjonalistów ociepleń na wielki finał
           które i dla nas są bardzo ważne – mówi   łania reklamujące kampanię Austrotherm   w Zielonej Górze i uroczyste wręczenie
           Anna Śpiewak, prezes firmy.       są realizowane przede wszystkim w inter-  nagród. Wykonawcy przez cały rok
             Uwaga kampanii „Twoje serce jest dla nas   necie, prasie branżowej oraz największych   walczyli o tytuł najlepszego wśród naj-
           ważne” skupia się na potrzebie tworzenia   punktach dystrybucji produktów.  lepszych, a także o atrakcyjne nagrody
           dobra. Przejawia się to w budowaniu bez-                              rzeczowe oraz 5000 zł na promocję
           pieczeństwa, czy to podczas weekendowych,   Oprac. na podst. materiałów inf. firmy Austrotherm  marketingową.


            12                                                                                          nr 2/2020
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14