Page 10 - IZOLACJE 2/2021
P. 10

Izo-aktualności





                                                                                 ponad ćwierć wieku cieszy się nieustan-
             DEKARBONIZACJA BUDOWNICTWA DO 2050 ROKU                             nym zaufaniem odbiorców.
             – DEBATA                                                            Źródło: Austrotherm


           Neutralność klimatyczna to zadanie bardzo   eliminacji węgla z ogrzewnictwa czy wpro-    KLIMAS WKRĘT-MET NA LIŚCIE
           ambitne i skomplikowane. W tej drodze   wadzanie nowych standardów dotyczących   DIAMENTÓW FORBESA
           każdy z nas, począwszy od deweloperów,   efektywności energetycznej budynków, nie   Spółka Wkręt-met, podobnie jak
           inwestorów, architektów, wykonawców,   wystarczą, by ten cel osiągnąć.  w zeszłym roku, znalazła się na liście
           producentów materiałów budowlanych,   Samymi przepisami tego nie roz-  najdynamiczniej rozwijających się przed-
           po uczelnie, stowarzyszenia, organiza-  wiążemy. Konieczne jest zwiększenie   siębiorstw, tworzonej przez magazyn
           cje pozarządowe, administrację rządową   atrakcyjności ekonomicznej termomoder-  „Forbes”.
           i lokalną – ma swoje zadania i tylko razem,   nizacji istniejących zasobów oraz przede   Jak wynika z analizy danych finansowych,
           w tej synergii, mamy szansę osiągnąć   wszystkim informacja i edukacja – obszary,   spółka Wkręt-met pod względem dynami-
           efekt, do którego dążymy – podkreślała   które w Polsce są daleko w tyle, patrząc   ki przychodów zajmuje 3. miejsce wśród
           Alicja Kuczera, prezes Polskiego Stowarzy-  na naszych sąsiadów z Unii Europejskiej   firm z przychodami powyżej 250 mln zł
           szenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC,   – podkreślił Andrzej Wiszniewski.  w województwie śląskim.
           podczas debaty eksperckiej otwierającej   O tym, jak zwiększyć tempo termomo-  Warto przypomnieć, że utworzona
           szeroką dyskusję na temat neutralności   dernizacji, mówił Szymon Firląg, prezes   w 1990 r. przez małżeństwo Joannę
           klimatycznej w kontekście nadchodzących   Związku Pracodawców – Producentów   i Wojciecha Klimasów firma Wkręt-met,
           zmian prawnych.                   Materiałów dla Budownictwa.         rozpoczęła swoją działalność od pro-
             Debata zainicjowana przez Grupę Selena   Wsparcie tego procesu musi być   dukcji elementów złącznych z tworzyw
           odbyła się 4 lutego w formule online w ka-  jak najbardziej przemyślane i dobrze   sztucznych. Ambicje właścicieli i potrze-
           nałach społecznościowych firmy. Zapro-  zaprogramowane. Dziś widzimy, że ter-  by ówczesnego rynku sprawiły, że profil
           szeni eksperci dyskutowali o wyzwaniach   momodernizacja jest na poziomie około   firmy zlokalizowanej w Kuźnicy Kie-
           stojących przed branżą w obliczu nowych   1 proc. Tymczasem obserwując program   drzyńskiej bardzo szybko się rozszerzył.
           wytycznych Komisji Europejskiej, zakłada-  wsparcia dla fotowoltaiki, jeśli odniesie-  Twórcy marki Wkręt-met zaangażowali się
           jących całkowitą dekarbonizację budownic-  my go do ilości budynków jednorodzin-  w projektowanie i wytwarzanie zamoco-
           twa do 2050 roku.                 nych, widzimy, że ma tempo na poziomie   wań. Postawili przy tym na bezwarunko-
             Cel ten, czyli neutralność klimatycz-  3 proc. Warto zastanowić się, dlaczego   wą jakość produktów, inwestując w nowe
           na, tylko w samym sektorze budownictwa   ten program się udał i przenieść dobre   technologie i poszerzając zaplecze
           mieszkaniowego, wymaga ograniczenia   wzorce. Proces termomodernizacji jest   produkcyjne o najwyższej klasy europej-
           zapotrzebowania na energię końcową,   oczywiście dużo bardziej skomplikowany,   skie urządzenia (m.in. prasy, walcarki,
           czyli dostarczaną do budynków – o ponad   kosztowny i czasochłonny, ale z mojego   wtryskarki).
           60 proc., a emisję związaną z użytko-  doświadczenia wynika, że czasem lu-  Obecnie marka ma swoje ugruntowa-
           waniem o 86 proc. – wyjaśniał Andrzej   dziom się po prostu nie chce lub nie mają   ne miejsce w szeroko pojętej branży
           Wiszniewski, prezes Narodowej Agencji   wsparcia. Często problem pojawia się   budowlanej. Portfolio obejmuje techniki
           Poszanowania Energii.             na etapie zmierzenia powierzchni ściany   zamocowań do wszystkich rodzajów
             Eksperci byli zgodni, że same regula-  i to jest już bariera, której potencjalna   dachów, konstrukcji drewnianych i stalo-
           cje prawne, dotyczące m.in. sukcesywnej   osoba zainteresowana nie jest w stanie   wych, ociepleń.
                                                                                 Mamy ambicje i konsekwentnie je re-
                                                                                 alizujemy. Jak wskazuje nasze miejsce
                                                                                 na liście najdynamiczniej rozwija-
                                                                                 jących się przedsiębiorstw, możemy
                                                                                 mówić o sukcesie. Strategia, na której
                                                                                 opieramy naszą działalność, jest nie-
                                                                                 wątpliwie wyzwaniem organizacyjnym,
                                                                                 ale spójnie i transparentnie określone
                                                                                 cele, poparte inwestycjami w rozwój
                                                                                 na każdej płaszczyźnie przedsiębior-
                                                                                 stwa, pozwalają nam skutecznie działać
                                                                                 na bardzo zróżnicowanych rynkach
                                                                                 i w zróżnicowanych warunkach. O dyna-
                                                                                 mice naszego rozwoju świadczy również
                                                                                 doprecyzowanie misji firmy, która brzmi
                                                                                 obecnie «Mocni na pokolenia». Jest ona
                                                                                 wyrazem rodzinnego charakteru firmy
                                                                                 oraz bezwarunkowej jakości – mówi
                                                                                 Maciej Strychalski, dyrektor marketingu
           Od lewej: Rafał Schurma, CEO Visio Architects and Consultants, Michał Specjalski, dyrektor Dywizji Okna i Drzwi   w Klimas Wkręt-met.
           w Grupie Selena, i Ewa Kosmala, Global Division Senior Marketing Manager w Grupie Selena; fot.: Grupa Selena  Źródło: Klimas Wkręt-met


            14                                                                                          nr 2/2021
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15