Page 10 - IZOLACJE 2/2021
P. 10
Izo-aktualności
ponad ćwierć wieku cieszy się nieustan-
DEKARBONIZACJA BUDOWNICTWA DO 2050 ROKU nym zaufaniem odbiorców.
– DEBATA Źródło: Austrotherm
Neutralność klimatyczna to zadanie bardzo eliminacji węgla z ogrzewnictwa czy wpro- KLIMAS WKRĘT-MET NA LIŚCIE
ambitne i skomplikowane. W tej drodze wadzanie nowych standardów dotyczących DIAMENTÓW FORBESA
każdy z nas, począwszy od deweloperów, efektywności energetycznej budynków, nie Spółka Wkręt-met, podobnie jak
inwestorów, architektów, wykonawców, wystarczą, by ten cel osiągnąć. w zeszłym roku, znalazła się na liście
producentów materiałów budowlanych, Samymi przepisami tego nie roz- najdynamiczniej rozwijających się przed-
po uczelnie, stowarzyszenia, organiza- wiążemy. Konieczne jest zwiększenie siębiorstw, tworzonej przez magazyn
cje pozarządowe, administrację rządową atrakcyjności ekonomicznej termomoder- „Forbes”.
i lokalną – ma swoje zadania i tylko razem, nizacji istniejących zasobów oraz przede Jak wynika z analizy danych finansowych,
w tej synergii, mamy szansę osiągnąć wszystkim informacja i edukacja – obszary, spółka Wkręt-met pod względem dynami-
efekt, do którego dążymy – podkreślała które w Polsce są daleko w tyle, patrząc ki przychodów zajmuje 3. miejsce wśród
Alicja Kuczera, prezes Polskiego Stowarzy- na naszych sąsiadów z Unii Europejskiej firm z przychodami powyżej 250 mln zł
szenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC, – podkreślił Andrzej Wiszniewski. w województwie śląskim.
podczas debaty eksperckiej otwierającej O tym, jak zwiększyć tempo termomo- Warto przypomnieć, że utworzona
szeroką dyskusję na temat neutralności dernizacji, mówił Szymon Firląg, prezes w 1990 r. przez małżeństwo Joannę
klimatycznej w kontekście nadchodzących Związku Pracodawców – Producentów i Wojciecha Klimasów firma Wkręt-met,
zmian prawnych. Materiałów dla Budownictwa. rozpoczęła swoją działalność od pro-
Debata zainicjowana przez Grupę Selena Wsparcie tego procesu musi być dukcji elementów złącznych z tworzyw
odbyła się 4 lutego w formule online w ka- jak najbardziej przemyślane i dobrze sztucznych. Ambicje właścicieli i potrze-
nałach społecznościowych firmy. Zapro- zaprogramowane. Dziś widzimy, że ter- by ówczesnego rynku sprawiły, że profil
szeni eksperci dyskutowali o wyzwaniach momodernizacja jest na poziomie około firmy zlokalizowanej w Kuźnicy Kie-
stojących przed branżą w obliczu nowych 1 proc. Tymczasem obserwując program drzyńskiej bardzo szybko się rozszerzył.
wytycznych Komisji Europejskiej, zakłada- wsparcia dla fotowoltaiki, jeśli odniesie- Twórcy marki Wkręt-met zaangażowali się
jących całkowitą dekarbonizację budownic- my go do ilości budynków jednorodzin- w projektowanie i wytwarzanie zamoco-
twa do 2050 roku. nych, widzimy, że ma tempo na poziomie wań. Postawili przy tym na bezwarunko-
Cel ten, czyli neutralność klimatycz- 3 proc. Warto zastanowić się, dlaczego wą jakość produktów, inwestując w nowe
na, tylko w samym sektorze budownictwa ten program się udał i przenieść dobre technologie i poszerzając zaplecze
mieszkaniowego, wymaga ograniczenia wzorce. Proces termomodernizacji jest produkcyjne o najwyższej klasy europej-
zapotrzebowania na energię końcową, oczywiście dużo bardziej skomplikowany, skie urządzenia (m.in. prasy, walcarki,
czyli dostarczaną do budynków – o ponad kosztowny i czasochłonny, ale z mojego wtryskarki).
60 proc., a emisję związaną z użytko- doświadczenia wynika, że czasem lu- Obecnie marka ma swoje ugruntowa-
waniem o 86 proc. – wyjaśniał Andrzej dziom się po prostu nie chce lub nie mają ne miejsce w szeroko pojętej branży
Wiszniewski, prezes Narodowej Agencji wsparcia. Często problem pojawia się budowlanej. Portfolio obejmuje techniki
Poszanowania Energii. na etapie zmierzenia powierzchni ściany zamocowań do wszystkich rodzajów
Eksperci byli zgodni, że same regula- i to jest już bariera, której potencjalna dachów, konstrukcji drewnianych i stalo-
cje prawne, dotyczące m.in. sukcesywnej osoba zainteresowana nie jest w stanie wych, ociepleń.
Mamy ambicje i konsekwentnie je re-
alizujemy. Jak wskazuje nasze miejsce
na liście najdynamiczniej rozwija-
jących się przedsiębiorstw, możemy
mówić o sukcesie. Strategia, na której
opieramy naszą działalność, jest nie-
wątpliwie wyzwaniem organizacyjnym,
ale spójnie i transparentnie określone
cele, poparte inwestycjami w rozwój
na każdej płaszczyźnie przedsiębior-
stwa, pozwalają nam skutecznie działać
na bardzo zróżnicowanych rynkach
i w zróżnicowanych warunkach. O dyna-
mice naszego rozwoju świadczy również
doprecyzowanie misji firmy, która brzmi
obecnie «Mocni na pokolenia». Jest ona
wyrazem rodzinnego charakteru firmy
oraz bezwarunkowej jakości – mówi
Maciej Strychalski, dyrektor marketingu
Od lewej: Rafał Schurma, CEO Visio Architects and Consultants, Michał Specjalski, dyrektor Dywizji Okna i Drzwi w Klimas Wkręt-met.
w Grupie Selena, i Ewa Kosmala, Global Division Senior Marketing Manager w Grupie Selena; fot.: Grupa Selena Źródło: Klimas Wkręt-met
14 nr 2/2021