Page 4 - IZOLACJE 2/2021
P. 4

ISSN 1427-6682
                                                                                 REDAKCJA
                                                                                  ul. Karczewska 18, 04-112 War sza wa
                                                                                  tel.: 22 512 60 58, faks: 22 810 27 42
                                                                                  www.i zo la cje.com.pl, redakcja@izolacje.com.pl
             DRODZY PAŃSTWO,                                                     Redaktor naczelny
                                                                                  Jarosław Gu zal
                                                                                  tel.: 22 512 60 58, 600 050 381
                                                                                  jguzal@izolacje.com.pl
             Ministerstwo  Rozwoju,  Pracy  i  Technologii  udostępniło  do  konsultacji   Sekretarz re dak cji
             publicznych projekt Długoterminowej Strategii Renowacji. Od roku duża   Monika Mucha
             część branży czekała na ten dokument, gdyż z założenia miał on zawierać   tel.: 22 810 58 09, 502 871 948
             istotne kwestie dla naszego budownictwa. Resort rozwoju nie dał za dużo   mmucha@izolacje.com.pl
             czasu  na  konsultacje,  ale  zapewne  wynika  to  z  tego,  że  przedłożenie   Redaktor językowy
                                                                                  Elżbieta Meissner/ Agencja Wydawnicza Synergy
             Komisji Europejskiej Strategii jest jednym z wymogów warunkujących do-
             stępność środków finansowych Unii Europejskiej w ramach perspektywy   Redaktor
                                                                                  Nicola Hariasz
             na lata 2021–2027.                                                  Korekta
                                                                                  Lidia Ścibek
             Długoterminowa  Strategia  Renowacji  jest  ciekawym  dokumentem,  ale
             nie oceniam jego wartości merytorycznej, a zawarte w nim zagadnienia.   Rada Programowa
                                                                                  prof. dr hab. eur. inż. Tomasz Z. Błaszczyński
             Celem Strategii samym w sobie jest ustanowienie celów zapewniających   (Politechnika Poznańska)
             do 2050 r. wysoką efektywność energetyczną i niskoemisyjność zasobów   dr Mark Bomberg (Syracuse University, USA)
             budowlanych (zarówno mieszkalnych, jak i niemieszkalnych – publicz-  dr inż. Aleksander Byrdy (Politechnika Krakowska)
                                                                                  prof. dr inż. Andrzej Cwirzen (Aalto University, Finlandia)
             nych i prywatnych), umożliwiając tym samym opłacalne ekonomicznie    dr hab. inż. Dariusz Heim (Politechnika Łódzka)
             i społecznie przekształcenie istniejących budynków w budynki o niemal   dr hab. inż. Tomasz Kisilewicz (Politechnika Krakowska)
             zerowym zużyciu energii, a tym samym przyczynienie się do osiągnięcia   dr inż. Paweł Krause (Politechnika Śląska)
                                                                                  prof. Józef Łuczko (Ukraińska Akademia Nauk)
             celów Unii Europejskiej w zakresie energii i klimatu.                dr inż. Grażyna Mitchener (Polychemtech Ltd.,
                                                                                   Wielka Brytania)
             Jak doskonale wiemy, sektor budowlany odpowiada za blisko 40% zuży-  prof. dr hab. inż. Andrzej S. Nowak (Auburn University,
                                                                                   USA)
             cia energii, dlatego konieczna jest modernizacja zasobów budowlanych   dr inż. hab. Paweł Pichniarczyk (Instytut Ceramiki
             w sposób optymalny ekonomicznie, społecznie i środowiskowo. Dlatego   i Materiałów Budowlanych)
             Długoterminowa  Strategia  Renowacji  przedstawia  kluczowe  dane  do-  Skład i łamanie
             tyczące zasobu budowlanego w naszym kraju, uwzględniając przy tym    GRUPA MEDIUM
             jego  charakterystykę  energetyczną.  Dalej  dokument  ten  zawiera  ocenę   Projekt graficzny
             pod kątem ekonomicznym znanych nam sposobów renowacji budynków,      Pikturo
             uwzględniając przy tym wszystkie uwarunkowania związane z funkcjono-  REKLAMA i MAR KE TING
             waniem rynku budowlanego. Wskazane są również różnego rodzaju barie-  tel.: 22 810 25 90, 810 28 14
             ry społeczne i ekonomiczne, mogące mieć negatywny wpływ na realizację   Dyrektor ds. marketingu i reklamy
             programu modernizacji zasobów budowlanych.                           Joanna Gra bek, tel. kom.: 600 050 380
                                                                                  jgrabek@medium.me dia.pl
             Strategia  przedstawia  także  przegląd  zróżnicowanych  instrumentów   KOLPORTAŻ i PRE NU ME RA TA
             polityki publicznej, służących przeciwdziałaniu niedoskonałościom ryn-  tel./faks: 22 810 21 24
             kowym i wspierających modernizacje budynków w naszym kraju. Oprócz   Kierownik działu logistyki
             tego – co jest niezwykle interesujące – przedstawia konkretne rozwiązania   Aneta Cartailler
                                                                                  acartailler@medium.media.pl
             techniczne i materiały, które powinnyśmy stosować w celu osiągnięcia
             wyżej wymienionych celów. W dokumencie wskazano również kierunki    Specjalista ds. pro mo cji
                                                                                  Katarzyna Masna
             rozwoju niektórych dziedzin budownictwa, które będą miały w niedale-  kmasna@medium.media.pl
             kiej przyszłości istotny wpływ na rynek budowlany w Polsce. Na końcu   Specjalista ds. dystrybucji i prenumeraty
             Strategii  zawarty  jest  rekomendowany  scenariusz  renowacji  budynków   Edyta Reda
             do  2050  r.  oraz  wynikające  z  niego  wskaźniki  stanowiące  podstawę   ereda@medium.media.pl
                                                                                  tel.: 22 512 60 51
             planu działań w perspektywie 2030 i 2040 roku. Zachęcam wszystkich   ADMINISTRACJA
             zainteresowanych  do  przeanalizowania  tych  zagadnień,  gdyż  właśnie   tel.: 22 512 60 96
             tam widać, jak może się rozwijać nasz rynek budowlany w perspektywie   Danuta Ciecierska (HR)
             najbliższych kilkunastu lat.                                        DRUK
                                                                                  Zakłady Graficzne „Taurus”
             Po  etapie  konsultacji  publicznych  zaprezentujemy  na  naszych  łamach   www.drukarniataurus.pl
             już ostatecznie brzmienie Strategii. Nie ukrywam, że jestem bardzo cie-  WYDAWCA
             kawy w jakim kształcie zostanie ona zatwierdzona.
                                                                                  GRUPA ME DIUM
                                                                                                  GRUPA
                                                                                 Redakcja zas t rze ga so bie pra wo do adius ta cji tek s tów. Nie zwra ca ma­
                                                                                 te­ria­łów­nie­za­mó­wio­nych.­Nie­po­­no­si­od­po­wie­dzial­ności­za­treść­rek­
                                            REDAKTOR NACZELNY                    lam,­og­ło­szeń­i­artykułów­sponsorowanych­(prezen­tacji)­za­miesz­­cza­
                                                                                 nych­na­ła­mach­mie­sięcz­ni­ka­„IZO LA CJE”­oraz­ma­pra­wo­odmó­wić­pub­
                                                                                 li­ka­cji­bez­pod­a­nia­przy­czyn.
                                                                                 Wszelkie­prawa­zastrzeżone­©­by­GRUPA­MEDIUM
                                                                                 Wersja­pierwotna­czasopisma­–­papierowa.
                                                                                 GRUPA­MEDIUM­jest­członkiem­Izby­Wydawców­Prasy
   1   2   3   4   5   6   7   8   9