Page 10 - IZOLACJE 6/2023
P. 10
Izo-aktualności
RELACJA Z XIII KONGRESU STOLARKI POLSKIEJ
Za nami XIII Kongres Stolarki Polskiej, z Krzysztofem Domareckim, uczestniczyli: Wioleta Pietrasik, Dyrektor Sprzedaży Ody-
który odbył się w dniach 24–25 maja br. Anna Szulżyk-Maciąg, Dyrektor Generalna, lion, Piotr Szeremiota, Dyrektor Sprzedaży
w Warszawie. Tegoroczna odsłona Kongresu Wiceprezes Zarządu Pol-Skone, Kryspin Ba- i Rozwoju Biznesowego DekoS, Marek Kar-
obfitowała w dyskusje o termomodernizacji, ran, Prezes Zarządu Aluron, Rafał Buczek, wowski i Karol Pięta. Uczestnicy dyskusji
recyklingu oraz nowoczesnym marketingu. Menadżer sprzedaży AWILUX Polska, reprezentowali różne segmenty rynku, więc
Organizowane przez Związek POiD i Grzegorz Ratajczak, Dyrektor Wykonawczy, temat omówiony został z wielu perspektyw.
wydarzenie corocznie przyciąga przed- Członek Zarządu Krispol. Podczas rozmowy Rozmowy przełożyły się na sformułowanie
stawicieli firm z sektora, reprezentantów podkreślano duży potencjał polskich przed- konkretnych rozwiązań, pozwalających
świata biznesu, nauki, polityki i mediów. siębiorstw, który umożliwia im zdobywanie na przyspieszenie rozwoju recyklingu.
Tegoroczna odsłona Kongresu skupiona była kolejnych zagranicznych rynków i wska- Trzeci blok kongresu dostarczył praktycz-
na trzech kluczowych dla przyszłości branży zano na konieczność ścisłej branżowej nej wiedzy na temat marketingu. Rozpo-
zagadnieniach: termomodernizacji, recy- współpracy, żeby sprostać nadchodzącym czął się od wystąpienia Jarosława Sokol-
klingu oraz marketingu z wykorzystaniem wyzwaniom. nickiego, Dyrektora Microsoft Technology
nowoczesnych narzędzi, w tym sztucznej Informacji na temat recyklingu wyrobów Center, który opowiedział o najnowszych
inteligencji. stolarki budowlanej i najnowszych zmian narzędziach: ChatGPT i AI Transformerach
Pierwszy blok tematyczny Kongre- w prawie, prosto z instytucji europejskich i mówił, jak wykorzystać je w działaniach
su otworzyło wystąpienie prof. dr. hab. dostarczył uczestnikom kongresu drugi firmy z branży stolarki budowlanej. O tym,
Waldemara Rogowskiego, Wicedyrektora blok tematyczny. Miał on międzynarodowy jak budować relację z młodym pokoleniem
Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji, charakter, gdyż w charakterze prelegen- w świecie cyfrowym, opowiedziała nato-
Kierownika Zakładu Zarządzania Ryzy- tów wystąpili przedstawiciele EPPA – The miast Anna Sierakowska, Global Marketing
kiem SGH, który opowiedział o uwarun- European Trade Association of PVC Window Director DELVE.
kowaniach ekonomicznych, kulturowych System Suppliers oraz reprezentant Komisji Na koniec bloku odbył się panel
i geopolitycznych wpływających na rynek Europejskiej. dyskusyjny z udziałem marketingowców.
materiałów budowlanych. Był to dosko- Wprowadzenia do dyskusji dokonali: Prelegenci dyskutowali o pięciu najważniej-
nały wstęp do dalszej dyskusji i debaty Carsten Heuer, REHAU Head of Divi- szych obszarach marketingowych w branży
branżowej poświęconej termomodernizacji sion Window Solutions, EPPA President stolarki budowlanej w 2023 r. Zagadnie-
oraz rządowym programom wsparcia. i Charlotte Röber, Managing Director EPPA. nia do debaty zostały wybrane wcześniej
Na ten temat, wraz z prof. Rogowskim, dys- O znaczeniu europejskiej dyrektywy bu- przez uczestników Kongresu w głosowaniu
kutowali: Antonina Kaniszewska, Doradca dowlanej CPR (Construction Products Re- online. Swoją wiedzą i doświadczeniem
w Zespole ds. Programu Czyste Powietrze gulation) dla polskiego rynku budowlanego na ten temat podczas wydarzenia podzie-
Narodowego Funduszu Ochrony Środo- opowiedział w specjalnie przygotowanym lili się: dr Marcin Kruczyk, Dyrektor AI &
wiska i Gospodarki Wodnej, Kamil Kiejna, filmie Krzysztof Hetman, wiceprzewod- Data Deloitte, Dagmara Plata-Alf, Przewod-
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia niczący w Komisji Rynku Wewnętrznego nicząca Rady Marketingu i Transformacji
Producentów Styropianu, Janusz Komur- i Ochrony Konsumentów i Komisji Rozwoju Cyfrowej oraz wykładowca w Katedrze
kiewicz, Prezes Zarządu Związku POiD, Regionalnego Parlamentu Europejskiego. Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego
Paweł Lachman, Prezes Zarządu Polskiej Tematykę tę rozwinął następnie Oscar Nie- w Warszawie, Bożena Ryszka, Dyrek-
Organizacji Rozwoju Technologii Pomp to, Specjalista ds. polityki w jednostce DG tor marketingu i PR Aluprof SA, Maciej
Ciepła PORT PC i Koordynator Porozumie- GROW Komisji Europejskiej. H.1 Budowa, Strychalski, Dyrektor Marketingu Klimas
nia Branżowego na Rzecz Efektywności który połączył się z uczestnikami Kongresu Wkręt-met i Joanna Woźniak, Dyrektor
Energetycznej, oraz Artur Polak, naczel- online. O recyklingu
nik Wydziału Wspierania Mieszkalnictwa okien PVC wspieranym
i Analiz w Departamencie Mieszkalnictwa przez EPPA opo-
Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Dysku- wiedzieli natomiast:
sja przełożyła się na konstruktywne wnioski Marek Karwowski,
na temat tego, jak zapewnić skuteczną General Manager EPPA
realizację programów termomodernizacji Poland, i Karol Pięta,
i jak wykorzystać ich potencjał dla rozwoju Project Manager EPPA
branży. Poland.
W drugiej części I bloku tematycznego Zwieńczeniem bloku
odbyła się debata branżowa, którą po- była debata o recy-
przedziło wystąpienie Krzysztofa Doma- klingu, w której udział
reckiego, głównego akcjonariusza Grupy wzięli: Carsten Heuer,
Selena. Przedstawił on w skali globalnej Maciej Mańko, Marke-
wyzwania i szanse, jakie stoją przed polską ting Manager w Saint-
branżą stolarki budowlanej, a następ- Gobain Glassolutions,
nie wziął udział w dyskusji. W debacie Jędrzej Nosko, Dyrektor Podczas debaty podkreślano duży potencjał polskich przedsiębiorstw, który
stanowiącej rozwinięcie tego tematu, wraz Handlowy Metal-Plast, umożliwia im zdobywanie kolejnych zagranicznych rynków; fot.: Związek POiD
10 nr 6/2023