Page 10 - IZOLACJE 6/2023
P. 10

Izo-aktualności






             RELACJA Z XIII KONGRESU STOLARKI POLSKIEJ

           Za nami XIII Kongres Stolarki Polskiej,   z Krzysztofem Domareckim, uczestniczyli:   Wioleta Pietrasik, Dyrektor Sprzedaży Ody-
           który odbył się w dniach 24–25 maja br.   Anna Szulżyk-Maciąg, Dyrektor Generalna,   lion, Piotr Szeremiota, Dyrektor Sprzedaży
           w Warszawie. Tegoroczna odsłona Kongresu   Wiceprezes Zarządu Pol-Skone, Kryspin Ba-  i Rozwoju Biznesowego DekoS, Marek Kar-
           obfitowała w dyskusje o termomodernizacji,   ran, Prezes Zarządu Aluron, Rafał Buczek,   wowski i Karol Pięta. Uczestnicy dyskusji
           recyklingu oraz nowoczesnym marketingu.  Menadżer sprzedaży AWILUX Polska,   reprezentowali różne segmenty rynku, więc
             Organizowane przez Związek POiD   i Grzegorz Ratajczak, Dyrektor Wykonawczy,   temat omówiony został z wielu perspektyw.
           wydarzenie corocznie przyciąga przed-  Członek Zarządu Krispol. Podczas rozmowy   Rozmowy przełożyły się na sformułowanie
           stawicieli firm z sektora, reprezentantów   podkreślano duży potencjał polskich przed-  konkretnych rozwiązań, pozwalających
           świata biznesu, nauki, polityki i mediów.   siębiorstw, który umożliwia im zdobywanie   na przyspieszenie rozwoju recyklingu.
           Tegoroczna odsłona Kongresu skupiona była   kolejnych zagranicznych rynków i wska-  Trzeci blok kongresu dostarczył praktycz-
           na trzech kluczowych dla przyszłości branży   zano na konieczność ścisłej branżowej   nej wiedzy na temat marketingu. Rozpo-
           zagadnieniach: termomodernizacji, recy-  współpracy, żeby sprostać nadchodzącym   czął się od wystąpienia Jarosława Sokol-
           klingu oraz marketingu z wykorzystaniem   wyzwaniom.                 nickiego, Dyrektora Microsoft Technology
           nowoczesnych narzędzi, w tym sztucznej   Informacji na temat recyklingu wyrobów   Center, który opowiedział o najnowszych
           inteligencji.                     stolarki budowlanej i najnowszych zmian   narzędziach: ChatGPT i AI Transformerach
             Pierwszy blok tematyczny Kongre-  w prawie, prosto z instytucji europejskich   i mówił, jak wykorzystać je w działaniach
           su otworzyło wystąpienie prof. dr. hab.   dostarczył uczestnikom kongresu drugi   firmy z branży stolarki budowlanej. O tym,
           Waldemara Rogowskiego, Wicedyrektora   blok tematyczny. Miał on międzynarodowy   jak budować relację z młodym pokoleniem
           Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji,   charakter, gdyż w charakterze prelegen-  w świecie cyfrowym, opowiedziała nato-
           Kierownika Zakładu Zarządzania Ryzy-  tów wystąpili przedstawiciele EPPA – The   miast Anna Sierakowska, Global Marketing
           kiem SGH, który opowiedział o uwarun-  European Trade Association of PVC Window   Director DELVE.
           kowaniach ekonomicznych, kulturowych   System Suppliers oraz reprezentant Komisji   Na koniec bloku odbył się panel
           i geopolitycznych wpływających na rynek   Europejskiej.              dyskusyjny z udziałem marketingowców.
           materiałów budowlanych. Był to dosko-  Wprowadzenia do dyskusji dokonali:   Prelegenci dyskutowali o pięciu najważniej-
           nały wstęp do dalszej dyskusji i debaty   Carsten Heuer, REHAU Head of Divi-  szych obszarach marketingowych w branży
           branżowej poświęconej termomodernizacji   sion Window Solutions, EPPA President   stolarki budowlanej w 2023 r. Zagadnie-
           oraz rządowym programom wsparcia.   i Charlotte Röber, Managing Director EPPA.   nia do debaty zostały wybrane wcześniej
           Na ten temat, wraz z prof. Rogowskim, dys-  O znaczeniu europejskiej dyrektywy bu-  przez uczestników Kongresu w głosowaniu
           kutowali: Antonina Kaniszewska, Doradca   dowlanej CPR (Construction Products Re-  online. Swoją wiedzą i doświadczeniem
           w Zespole ds. Programu Czyste Powietrze   gulation) dla polskiego rynku budowlanego   na ten temat podczas wydarzenia podzie-
           Narodowego Funduszu Ochrony Środo-  opowiedział w specjalnie przygotowanym   lili się: dr Marcin Kruczyk, Dyrektor AI &
           wiska i Gospodarki Wodnej, Kamil Kiejna,   filmie Krzysztof Hetman, wiceprzewod-  Data Deloitte, Dagmara Plata-Alf, Przewod-
           Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia   niczący w Komisji Rynku Wewnętrznego   nicząca Rady Marketingu i Transformacji
           Producentów Styropianu, Janusz Komur-  i Ochrony Konsumentów i Komisji Rozwoju   Cyfrowej oraz wykładowca w Katedrze
           kiewicz, Prezes Zarządu Związku POiD,   Regionalnego Parlamentu Europejskiego.   Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego
           Paweł Lachman, Prezes Zarządu Polskiej   Tematykę tę rozwinął następnie Oscar Nie-  w Warszawie, Bożena Ryszka, Dyrek-
           Organizacji Rozwoju Technologii Pomp   to, Specjalista ds. polityki w jednostce DG   tor marketingu i PR Aluprof SA, Maciej
           Ciepła PORT PC i Koordynator Porozumie-  GROW Komisji Europejskiej. H.1 Budowa,   Strychalski, Dyrektor Marketingu Klimas
           nia Branżowego na Rzecz Efektywności   który połączył się z uczestnikami Kongresu   Wkręt-met i Joanna Woźniak, Dyrektor
           Energetycznej, oraz Artur Polak, naczel-  online. O recyklingu
           nik Wydziału Wspierania Mieszkalnictwa   okien PVC wspieranym
           i Analiz w Departamencie Mieszkalnictwa   przez EPPA opo-
           Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Dysku-  wiedzieli natomiast:
           sja przełożyła się na konstruktywne wnioski   Marek Karwowski,
           na temat tego, jak zapewnić skuteczną   General Manager EPPA
           realizację programów termomodernizacji   Poland, i Karol Pięta,
           i jak wykorzystać ich potencjał dla rozwoju   Project Manager EPPA
           branży.                           Poland.
             W drugiej części I bloku tematycznego   Zwieńczeniem bloku
           odbyła się debata branżowa, którą po-  była debata o recy-
           przedziło wystąpienie Krzysztofa Doma-  klingu, w której udział
           reckiego, głównego akcjonariusza Grupy   wzięli: Carsten Heuer,
           Selena. Przedstawił on w skali globalnej   Maciej Mańko, Marke-
           wyzwania i szanse, jakie stoją przed polską   ting Manager w Saint-
           branżą stolarki budowlanej, a następ-  Gobain Glassolutions,
           nie wziął udział w dyskusji. W debacie   Jędrzej Nosko, Dyrektor   Podczas debaty podkreślano duży potencjał polskich przedsiębiorstw, który
           stanowiącej rozwinięcie tego tematu, wraz   Handlowy Metal-Plast,   umożliwia im zdobywanie kolejnych zagranicznych rynków; fot.: Związek POiD


            10                                                                                          nr 6/2023
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15