Izolacje.com.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową

Waldemar Pilczek, prezes zarządu quick-mix, w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Waldemar Pilczek, prezes zarządu quick-mix
quick-mix

Waldemar Pilczek, prezes zarządu quick-mix


quick-mix

Jak wygląda sytuacja na rynku ociepleń? O nowych produktach i rozwiązaniach oraz strategii działania na najbliższe lata mówi prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek.

Zobacz także

Gizo Rental Sp. z o.o. sp.k. Minidźwig budowlany – postaw na wynajem w Gizo!

Minidźwig budowlany – postaw na wynajem w Gizo! Minidźwig budowlany – postaw na wynajem w Gizo!

Minidźwig budowlany jest niezbędny nie tylko podczas wznoszenia nowych budynków, lecz także prac naprawczych, rozbiórek czy wyburzeń. Znacznie usprawnia działania, a jednocześnie pozwala na podnoszenie...

Minidźwig budowlany jest niezbędny nie tylko podczas wznoszenia nowych budynków, lecz także prac naprawczych, rozbiórek czy wyburzeń. Znacznie usprawnia działania, a jednocześnie pozwala na podnoszenie przedmiotów o masie nawet kilkuset kilogramów. Dlaczego warto wynająć minidźwig w Gizo?

OMEGAPUR Sp. z o.o. Zalety używania pianki poliuretanowej OMEGAPUR OK/12E do ocieplenia poddasza

Zalety używania pianki poliuretanowej OMEGAPUR OK/12E do ocieplenia poddasza Zalety używania pianki poliuretanowej OMEGAPUR OK/12E do ocieplenia poddasza

Izolacja poddasza to niezwykle ważny element każdej inwestycji budowlanej. Odpowiednio ocieplone poddasze pozwala na znaczne obniżenie kosztów ogrzewania, poprawia komfort termiczny, a także przyczynia...

Izolacja poddasza to niezwykle ważny element każdej inwestycji budowlanej. Odpowiednio ocieplone poddasze pozwala na znaczne obniżenie kosztów ogrzewania, poprawia komfort termiczny, a także przyczynia się do podwyższenia standardów energetycznych budynku. Wśród różnych materiałów do ociepleń na rynku, pianka poliuretanowa staje się coraz bardziej popularnym wyborem. Dziś przyjrzymy się bliżej piance otwartokomórkowej OMEGAPUR OK/12E, produktowi od renomowanego producenta piany OMEGAPUR, oraz wskażemy...

Sika Poland Jakie posadzki sprawdzają się w przemyśle spożywczym?

Jakie posadzki sprawdzają się w przemyśle spożywczym? Jakie posadzki sprawdzają się w przemyśle spożywczym?

W zakładach przetwórstwa branży spożywczej zachodzi wiele procesów mokrych i tłustych. To idealne środowisko do rozwoju patogenów chorobotwórczych. W zapobieganiu temu zjawisku oraz zapewnieniu bezpieczeństwa...

W zakładach przetwórstwa branży spożywczej zachodzi wiele procesów mokrych i tłustych. To idealne środowisko do rozwoju patogenów chorobotwórczych. W zapobieganiu temu zjawisku oraz zapewnieniu bezpieczeństwa żywności zasadnicze znaczenie mają powierzchnie użytkowane w zakładach, m.in. posadzki. Proces ich projektowania w zakładach przetwórstwa był tematem szkolenia przeprowadzonego przez Sika i ACO. A to nie ostatnie tego typu wydarzenie!

Niemal rok temu rozpoczął Pan pracę na stanowisku prezesa zarządu firmy quick-mix. Czy może Pan opowiedzieć, jak do tego doszło?

Rzeczywiście moja przygoda z firmą ­quick-mix rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Geneza mojego pojawienia się tu była prosta. Otrzymałem propozycję i jednocześnie wyzwanie, na które przystałem. Wcześniej pracowałem w kilku firmach sektora materiałów budowlanych i chemii budowlanej. Ostatnio pełniłem funkcję dyrektora handlowego w firmie o tym profilu.

Markę quick-mix znałem od ponad 20 lat, czyli od momentu, kiedy rozpocząłem pracę dla branży budowlanej. Zawsze kojarzyła mi się ona z wysoką, stabilną jakością produktów oraz z silnym ukierunkowaniem na zaprawy budowlane. Dosyć szybko podjąłem to wyzwanie, ponieważ uznałem, że pasuje ono zarówno do moich doświadczeń zawodowych, jak i do zebranej wiedzy teoretycznej.

Przyszedł Pan do quick-mix z firmy, która ma mocną pozycję w segmencie ociepleń. Mniemam, że przy wyborze Pana na stanowisko prezesa miało to duże znaczenie…

Moje ostatnie doświadczenia zawodowe są mocno zdeterminowane przez aktywność w zakresie systemów ociepleń. Sądzę, że byłem dobrym kandydatem na to stanowisko, ponieważ właściciel firmy quick-mix postawił przede mną zadanie zwiększenia udziałów rynkowych w zakresie systemów ociepleń.

Jaki ma Pan na to pomysł?

W tej kwestii nie ma specjalnie miejsca na rewolucyjne pomysły, bo mamy do czynienia z bardzo dużym rynkiem, a nasz udział w tym segmencie jest niewielki. Musimy bacznie obserwować trendy i sytuację na rynku. Generalnie nie chcemy rewolucjonizować naszego asortymentu. Nasz pomysł koncentruje się na sposobie działania, czyli na podejściu do naszych potencjalnych odbiorców, do sieci dystrybucji, ale również do głównych grup docelowych - dowykonawców.

Czy w takim razie zmieni się sposób sprzedaży w przypadku asortymentu ociepleniowego?

To będzie ciągle klasyczny model. W tym zakresie nie będzie większych zmian. Będziemy starać się zainteresować naszą ofertą jak największą liczbę hurtowni budowlanych. Najważniejsze jednak będzie zbliżenie się do firm wykonawczych, które chcielibyśmy, aby częściej korzystały z naszej oferty.

Chcemy uporządkować i usystematyzować nasze działania w kierunku współpracy z wykonawcami. W przeszłości robiliśmy to na wiele sposobów, a w tej chwili chcemy to po prostu uporządkować i stworzyć z tego spójną i silną strategię dotarcia do tej grupy kluczowych dla naszego powodzenia odbiorców.

Jak cenowo zamierzają Państwo pozycjonować na rynku swoją ofertę w zakresie ociepleń?

Nasza pozycja w tym zakresie historycznie nie była w żaden sposób dominująca ani nie wyróżniała się na rynku, więc oferta siłą rzeczy nie należała do najdroższych.

Jakość naszych produktów, serwis, który chcemy zaproponować, doradztwo, szkolenia i wiedza, którą chcemy się podzielić na ten temat z naszymi odbiorcami, oraz partnerskie podejście samej współpracy - te wszystkie elementy dają nam poczucie, że możemy trochę lepiej pozycjonować naszą ofertę. Nie będą to produkty w klasie premium, ale solidne, rzetelne rozwiązania za przyzwoitą, dopasowaną cenę.

Jako przedsiębiorstwo należące do niemieckiej grupy z prawie 100-letnią tradycją na rynku, wiemy, że dla szanującej się firmy szukanie sztucznej rentowności kosztem jakości produktu prowadzi w efekcie donikąd. Nawet na rynku, który zawsze oczekuje tzw. dobrej ceny. Innymi słowy, nie będziemy obniżać jakości naszych produktów po to, żeby znaleźć sobie miejsce w bardzo ekonomicznym segmencie - dużo lepiej od nas robią to już niektórzy nasi konkurenci.

Rynek ociepleń w Polsce to ponad 40 mln m2 w skali roku. Trzeba mieć pomysł, żeby tu zaistnieć, ponieważ konkurencja jest duża. Znam duże firmy, które świadomie nie wchodzą w ten sektor ze względu na ogromną konkurencję w tym obszarze.

Uważam, że ten rynek jest bardzo duży, ale mimo wszystko wciąż otwarty. To nie jest tak, że wszystko jest w nim poukładane. Wręcz przeciwnie, ten rynek jest chaotyczny i rozproszony.

Oczywiście obserwujemy na przykład zjawisko spadającej lojalności klienta w stosunku do dostawcy. Ona często jest podsycana ruchami cenowymi, czyli zachętami, promocjami itd. Natomiast to, co dla mnie wydaje się kluczowe, to jest metoda, sposób działania. Wcześniej powiedziałem tylko o pewnej koncentracji i sile grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Istotniejsze jest z kim tak naprawdę chcemy dotrzeć do rynku. Bo w tym planie oprócz jakości i metody działania jest jeszcze jeden czynnik decydujący o sukcesie - są to ludzie. Nie mówię tego na wyrost, bo zaangażowani, wiarygodni współpracownicy, na właściwym miejscu, z długoletnim doświadczeniem w branży, tworzący uczciwie pracujący zespół, pozwolą nam dotrzeć do właściwych odbiorców i przekonać ich do zalet naszych materiałów.

Zestawiając to ze sobą pomysł, metodę i zespół, powinniśmy w zestawieniu z filozofią, którą reprezentujemy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, osiągnąć oczekiwany efekt. Tym bardziej, że chcemy go potraktować długoterminowo, czyli chcemy zbudować relacje z naszymi odbiorcami, zarówno z wykonawcami, jak i z dystrybucją, oparte na silnym partnerstwie, na wzajemnym zrozumieniu i słuchaniu siebie, może nie zawsze na spełnianiu wszystkich życzeń, ale dopasowaniu się do oczekiwań naszych partnerów.

Trzeba otwarcie przyznać, że czasy spektakularnych ociepleń już mamy za sobą. Ci, co się mieli ocieplić, już to zrobili. Tego typu potencjalnych dużych inwestycji z każdym rokiem mamy coraz mniej. W tym kontekście w czym upatrują Państwo swoją szansę rynkową?

Zależy, jak chcemy do tego podejść. Jeśli chodzi o ocieplanie budownictwa wielkopowierzchniowego, to rzeczywiście liczba tych inwestycji i sumaryczna powierzchnia się kurczy, spada z roku na rok. Jednocześnie ten ubytek jest uzupełniany przez silnie rozwijające się budownictwo jednorodzinne oraz przez renowację starych systemów ociepleń. Wiele z tych systemów kiedyś zostało wadliwie zamontowanych przy użyciu dostępnych wtedy rozwiązań. Dzisiaj te elewacje w wielu miejscach mają wady techniczne lub estetyczne.

W mojej ocenie ten segment będzie w przyszłości cały czas rósł.

Jak rozmawiam z prezesami spółdzielni, to mówią mi, że czują potrzebę renowacji budynków, jednak im samym jest trudno wytłumaczyć to mieszkańcom. Jest pewna bariera, brakuje im argumentów. Temat ocieplania na ocieplenie robi się coraz popularniejszy, ale jednocześnie czuję, że jest opór w tej przestrzeni inwestorskiej…

Inwestorzy, którzy za to odpowiadają, zapewne już kiedyś postawili krzyżyk na zadaniu pod nazwą termomodernizacja lub ocieplenie budynku. Ale jeśli tam zastosowano 5 cm styropianu, to wiemy, że to już nie odpowiada najnowszym wymogom. Myślę, że będzie na pewno wiele miejsc, w których będzie to uznawane za zbytek, ale niezależnie od tego wierzę, że prędzej czy później te bloki również zostaną na nowo ocieplone.

Ponadto rozwija się budownictwo jednorodzinne, a w budownictwie wielorodzinnym wciąż drzemie ogromny potencjał. Nawet budynki budowane z materiałów ściennych, które gwarantują nam jednowarstwową ścianę, nie będą za chwilę spełniać wymogów, które prawo przed nami postawi.

Tu drzemie ciągle wielki potencjał rozwojowy. Energia będzie coraz droższa…

Rozważają Państwo wprowadzenie jakiegoś spektakularnego rozwiązania, nowości w systemach ociepleń, na przykład w kwestii samej izolacji?

Nie, myślę, że utrzyma się ten parytet między płytami ze styropianu a płytami izolacyjnymi z wełny mineralnej. Będą rozwiązania alternatywne, więc może coś się zmieniać o parę procent z roku na rok, ale to nie będzie duża zmiana. To trwale pozostanie mniej więcej na podobnym poziomie.

Jeśli chodzi o ofertę produktową, to przygotowujemy kilka nowości, które może nie będą rewolucyjne, ale będą podkreślać nasze kompetencje w zakresie systemów ociepleń. Mam tu na myśli rozwiązanie, które nazywamy Formuła ­HydroControl, czyli układ warstw składający się ze tynku mineralnego specjalnej konstrukcji i bardzo odpornej farby silikonowej, które będą regulować wilgotność na powierzchni elewacji w tym układzie. Albo inaczej - będą dbać o to, żeby temperatura elewacji w tych niższych zakresach uległa podwyższeniu po to, żeby woda szybko odparowała, a elewacja pozostała sucha. To z kolei zablokuje rozwój wszelkich mikroorganizmów na elewacji i biodegradacji fasady.

Z nowości na ten rok warto wspomnieć o nowej kolekcji kolorystycznej, którą wprowadzamy pod wdzięczną nazwą Hardrock A1. Mocno staramy się kojarzyć elewacje i nasze kolekcje kolorystyczne z emocjami, idąc w kierunku przeżyć muzycznych. Poprzednia kolekcja nazywała się Symfonia Kolorów, ta nazywać się ma po prostu Hardrock.

Jest to kolekcja, która jest lepiej dopasowana do oczekiwań polskiego użytkownika, czyli ma więcej kolorów spokojniejszych, pastelowych i wyciszonych, czyli takich, które stosuje się na polskich elewacjach.

Co Pana najbardziej zaskoczyło po przyjściu do firmy quick-mix?

Zaskoczyło mnie, że tak naprawdę firma jest przygotowana do wzrostu. Moje wcześniejsze doświadczenia i obserwacje z zewnątrz wskazywały na to, że quick-mix miał kłopoty z rozwojem na polskim rynku. Poznając firmę od wewnątrz, stwierdziłem, że tak naprawdę, jeśli chodzi o ofertę produktową, serwisową i organizację, jesteśmy przygotowani i zasługujemy na lepsze miejsce na rynku.

Odniosłem też wrażenie, że wszystko funkcjonowało dobrze do momentu uzyskania produktu, ale później na rynku już nie działo się dobrze. Z trzech zakładów produkcyjnych quick-mix w Polsce wychodzi produkt stabilnej, wysokiej jakości, w dobrej cenie, ale trafiał wcześniej albo w zły sposób, albo nie w to miejsce, w które powinien. To jest to działanie, o którym już wcześniej powiedziałem - produkt i oferta są bardzo ważne, ale to właśnie metoda działania i właściwie zmotywowany zespół ludzi, którzy zajmują się promocją i wsparciem na rynku decyduje o powodzeniu. Firma to ludzie.

W ubiegłym roku bardzo mocno podkreśliliśmy, również wewnętrznie, przede wszystkim w celu ustabilizowania naszej sytuacji, że będziemy budować nasz zespół na zdrowych zasadach i wartościach, po to, żeby mieć stabilnych, kompetentnych i zmotywowanych pracowników na każdym szczeblu. Sprzedaż to nie jest dyscyplina indywidualna, jest to dyscyplina zespołowa.

Co w tym kontekście chce Pan dać od siebie na początku tej drogi z firmą quick-mix?

Uważam, że moją odpowiedzialnością jest właśnie inspirowanie i znalezienie tego, no może nie złotego środka, ale tej optymalnej metody działania, przede wszystkim w obszarze sprzedaży. Dzielę się tu wszystkimi moimi doświadczeniami zebranymi przez ponad dwadzieścia lat pracy w branży. Również tymi negatywnymi - z nich również możemy czerpać i wyciągać wnioski. Chciałbym zaszczepić u naszych współpracowników wiarę w nasze powodzenie i prawdziwego ducha zespołowego. Pozytywne emocje dodają nam tylko energii do działania. Jesteśmy dobrze przygotowani do tego roku. Nasza praca zaczyna powoli przynosić pierwsze efekty. Mam nadzieję, że będzie to trwały proces naszego wzrostu.

Ten rok wydaje się bardzo ważny w tym kontekście.

Rok 2017 jest dla nas kluczowy, bo potrzebujemy sukcesu na rynku. Jest on potrzebny przede wszystkim naszemu zespołowi, żeby mógł uwierzyć, że ich na to stać, i że na tej bazie możemy się dalej rozwijać.

Firma quick-mix na rynku budowlanym to przede wszystkim lider w zaprawach do klinkieru. Rozumiem, że w tej kwestii nic się nie zmieniło.

Tak, uważamy się za jednego z liderów rynku zapraw do klinkieru. Jednak w ostatnich latach przeżywa on recesję. Klinkier jako budulec stał się materiałem dosyć ekskluzywnym ze względu na swoją cenę. Również zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania spadło, moda się zmienia. Mam tu na myśli przede wszystkim przydomowe ogrodzenia, które do niedawna były bardzo "trendy". Niestety to się zmieniło. Musimy z tym żyć i przygotowywać się na inne wyzwania.

Czy jest jakaś dziedzina, która w Pana ocenie może się w najbliższym czasie dobrze rozwijać w ramach marki ­quick-mix?

Mogą to być tynki maszynowe. To masowo stosowane produkty, których jest bardzo dużo na rynku. Jednak podnosząc jakość produktu i podając je w odpowiedni sposób, słuchając wykonawców, można osiągnąć wzrost. Już w ubiegłym roku ta grupa urosła nam dwucyfrowo w naszych statystykach. Jak wspomniałem wcześniej - gra zespołowa.

W 2014 roku nastąpiło otwarcie nowej linii produkcyjnej w zakładzie w Rawie Mazowieckiej, która jest dziś odpowiedzialna za systemy ociepleń. Na dzień dzisiejszy na ile jest ona wykorzystywana?

Jest to około 20-30%.

Czyli jest co robić…

Jest przed nami wyzwanie cztero-, może pięciokrotnego wzrostu w tym zakresie. Szacuję, że już w najbliższych 3 latach przekroczymy połowę poziomu naszych mocy produkcyjnych.

Naszą pełną zdolność produkcyjną powinniśmy zaspokoić w perspektywie 5-7 lat.

Czy w związku z tym powstaje jakaś strategia działania?

Na razie powstała sprawna strategia dystrybucji. W tym roku na pewno stworzymy strategię dla całego przedsiębiorstwa, która będzie obejmować perspektywę średnioterminową. Strategia przedsiębiorstwa to nie tylko dystrybucja i sposób działania na rynku. Jest wiele innych elementów, które musimy również uporządkować, które warto zawrzeć w naszej strategii, po to, żeby móc do nich sięgać i się odwoływać do nich w wielu ważnych momentach.

Co w praktyce będzie oznaczał rozwój firmy w tej 5-letniej perspektywie średnioterminowej?

Namacalnym potwierdzeniem słuszności naszych zamiarów i sposobu działania będzie podwojenie naszych przychodów. Ważne jest dla mnie, żeby sprzedawać za uzasadnioną cenę, w związku z tym razem ze wzrostem naszych przychodów powinna iść stabilizacja naszej rentowności.

Czy maj będzie miesiącem, kiedy już będzie wiadomo, że kierunek obrany przez firmę quick-mix jest dobry?

W maju będzie jeszcze za wcześnie. Wszystko będę wiedział w grudniu, ale wiadomo, że wiarygodne parametry rozwoju będą widoczne już krótko przed wakacjami. Moim celem jest wykonanie budżetu w tym roku.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!

Komentarze

Powiązane

BAŁTYKGAZ Jak obniżyć cenę gazu propan? Unikalne sposoby i triki

Jak obniżyć cenę gazu propan? Unikalne sposoby i triki Jak obniżyć cenę gazu propan? Unikalne sposoby i triki

Oszczędzanie na gazie propan, zwłaszcza przy znaczącym udziale tego paliwa w ogrzewaniu domów, jest możliwe dzięki odpowiedniej strategii. Jak analizować ceny gazu propan? Sprawdź, od czego one zależą...

Oszczędzanie na gazie propan, zwłaszcza przy znaczącym udziale tego paliwa w ogrzewaniu domów, jest możliwe dzięki odpowiedniej strategii. Jak analizować ceny gazu propan? Sprawdź, od czego one zależą oraz jak świadomie wykorzystywać trendy rynkowe, aby maksymalizować korzyści finansowe przy zakupie gazu?

Sika Poland Nowe Centrum Hydroizolacji Sika na Pomorzu

Nowe Centrum Hydroizolacji Sika na Pomorzu Nowe Centrum Hydroizolacji Sika na Pomorzu

Z przyjemnością informujemy o otwarciu nowego Centrum Hydroizolacji w firmie Broker – hurtownia materiałów budowlanych w Rokocinie.

Z przyjemnością informujemy o otwarciu nowego Centrum Hydroizolacji w firmie Broker – hurtownia materiałów budowlanych w Rokocinie.

Ultrapur Sp. z o.o. Pianka poliuretanowa a szczelność budynku

Pianka poliuretanowa a szczelność budynku Pianka poliuretanowa a szczelność budynku

Wielu inwestorów, wybierając materiał do ocieplenia domu, kieruje się głównie parametrem lambda, czyli wartością współczynnika przewodzenia ciepła. Jest on jedynym zestandaryzowanym współczynnikiem, który...

Wielu inwestorów, wybierając materiał do ocieplenia domu, kieruje się głównie parametrem lambda, czyli wartością współczynnika przewodzenia ciepła. Jest on jedynym zestandaryzowanym współczynnikiem, który określa właściwości izolacyjne materiału. Jednocześnie jest współczynnikiem wysoce niedoskonałym – określa, jak dany materiał może opierać się utracie ciepła poprzez przewodzenie.

Alchimica Polska Sp. z o.o. Renowacja dachu płaskiego z lądowiskiem dla helikopterów – Błękitny Wieżowiec w Warszawie

Renowacja dachu płaskiego z lądowiskiem dla helikopterów – Błękitny Wieżowiec w Warszawie Renowacja dachu płaskiego z lądowiskiem dla helikopterów – Błękitny Wieżowiec w Warszawie

Błękitny Wieżowiec, położony przy pl. Bankowym 2 w Warszawie, przeszedł kompleksową renowację dachu dzięki zastosowaniu systemu płynnych membran poliuretanowych Hyperdesmo. System ten, produkowany przez...

Błękitny Wieżowiec, położony przy pl. Bankowym 2 w Warszawie, przeszedł kompleksową renowację dachu dzięki zastosowaniu systemu płynnych membran poliuretanowych Hyperdesmo. System ten, produkowany przez firmę Alchimica, a w Polsce dystrybuowany przez Alchimica Polska, to sprawdzone rozwiązanie w zakresie hydroizolacji dachów płaskich, w tym dachów użytkowych o różnym natężeniu eksploatacji.

M.B. Market Ltd. Sp. z o.o. Czy piana poliuretanowa jest palna?

Czy piana poliuretanowa jest palna? Czy piana poliuretanowa jest palna?

W artykule chcielibyśmy przyjrzeć się bliżej temu aspektowi i rozwiać wszelkie wątpliwości na temat palności pian poliuretanowych.

W artykule chcielibyśmy przyjrzeć się bliżej temu aspektowi i rozwiać wszelkie wątpliwości na temat palności pian poliuretanowych.

Canada Rubber Polska Zyskaj przewagę nad jesienną aurą z produktem Flex Rubber MS!

Zyskaj przewagę nad jesienną aurą z produktem Flex Rubber MS! Zyskaj przewagę nad jesienną aurą z produktem Flex Rubber MS!

Jesień to pora roku, kiedy witają nas chłodne poranki, deszczowe dni, które powoli przygotowują nas na zimę. Często jesienna, kapryśna pogoda przypomina nam o tym, że to ostatni dzwonek przed wpływającymi...

Jesień to pora roku, kiedy witają nas chłodne poranki, deszczowe dni, które powoli przygotowują nas na zimę. Często jesienna, kapryśna pogoda przypomina nam o tym, że to ostatni dzwonek przed wpływającymi na nasz dom niekorzystnymi warunkami pogodowymi.

Messe Monachium GmbH Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU zapraszają do Monachium

Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU zapraszają do Monachium Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU zapraszają do Monachium

W styczniu 2025 r. czeka nas kolejna odsłona targów BAU, czyli Światowych Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych. Największa światowa wystawa budownictwa odbędzie się w dniach 13–17 stycznia...

W styczniu 2025 r. czeka nas kolejna odsłona targów BAU, czyli Światowych Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych. Największa światowa wystawa budownictwa odbędzie się w dniach 13–17 stycznia 2025 w Monachium. Ponad 2000 wystawców w 18 halach czeka na Państwa.

Sika Poland Jakie posadzki sprawdzają się w przemyśle spożywczym?

Jakie posadzki sprawdzają się w przemyśle spożywczym? Jakie posadzki sprawdzają się w przemyśle spożywczym?

W zakładach przetwórstwa branży spożywczej zachodzi wiele procesów mokrych i tłustych. To idealne środowisko do rozwoju patogenów chorobotwórczych. W zapobieganiu temu zjawisku oraz zapewnieniu bezpieczeństwa...

W zakładach przetwórstwa branży spożywczej zachodzi wiele procesów mokrych i tłustych. To idealne środowisko do rozwoju patogenów chorobotwórczych. W zapobieganiu temu zjawisku oraz zapewnieniu bezpieczeństwa żywności zasadnicze znaczenie mają powierzchnie użytkowane w zakładach, m.in. posadzki. Proces ich projektowania w zakładach przetwórstwa był tematem szkolenia przeprowadzonego przez Sika i ACO. A to nie ostatnie tego typu wydarzenie!

OMEGAPUR Sp. z o.o. Zalety używania pianki poliuretanowej OMEGAPUR OK/12E do ocieplenia poddasza

Zalety używania pianki poliuretanowej OMEGAPUR OK/12E do ocieplenia poddasza Zalety używania pianki poliuretanowej OMEGAPUR OK/12E do ocieplenia poddasza

Izolacja poddasza to niezwykle ważny element każdej inwestycji budowlanej. Odpowiednio ocieplone poddasze pozwala na znaczne obniżenie kosztów ogrzewania, poprawia komfort termiczny, a także przyczynia...

Izolacja poddasza to niezwykle ważny element każdej inwestycji budowlanej. Odpowiednio ocieplone poddasze pozwala na znaczne obniżenie kosztów ogrzewania, poprawia komfort termiczny, a także przyczynia się do podwyższenia standardów energetycznych budynku. Wśród różnych materiałów do ociepleń na rynku, pianka poliuretanowa staje się coraz bardziej popularnym wyborem. Dziś przyjrzymy się bliżej piance otwartokomórkowej OMEGAPUR OK/12E, produktowi od renomowanego producenta piany OMEGAPUR, oraz wskażemy...

Gizo Rental Sp. z o.o. sp.k. Minidźwig budowlany – postaw na wynajem w Gizo!

Minidźwig budowlany – postaw na wynajem w Gizo! Minidźwig budowlany – postaw na wynajem w Gizo!

Minidźwig budowlany jest niezbędny nie tylko podczas wznoszenia nowych budynków, lecz także prac naprawczych, rozbiórek czy wyburzeń. Znacznie usprawnia działania, a jednocześnie pozwala na podnoszenie...

Minidźwig budowlany jest niezbędny nie tylko podczas wznoszenia nowych budynków, lecz także prac naprawczych, rozbiórek czy wyburzeń. Znacznie usprawnia działania, a jednocześnie pozwala na podnoszenie przedmiotów o masie nawet kilkuset kilogramów. Dlaczego warto wynająć minidźwig w Gizo?

Jarosław Guzal Kalmatron wreszcie w Polsce

Kalmatron wreszcie w Polsce Kalmatron wreszcie w Polsce

Jakie jest przeznaczenie i zastosowanie kalmatronu? Na czym polega ta technologia? Działanie nowego na polskim rynku produktu przybliżają Grzegorz Długokęcki - prezes zarządu PIW Drycon, oraz Dobromir...

Jakie jest przeznaczenie i zastosowanie kalmatronu? Na czym polega ta technologia? Działanie nowego na polskim rynku produktu przybliżają Grzegorz Długokęcki - prezes zarządu PIW Drycon, oraz Dobromir Kułakowski - prezes zarządu Kalmatron EU.

Jarosław Guzal Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele

Jakie cele realizuje na co dzień SSO? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży ociepleniowej? Czy organizacje takie jak SSO są partnerami do rozmów przy tworzeniu prawa?

Jakie cele realizuje na co dzień SSO? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży ociepleniowej? Czy organizacje takie jak SSO są partnerami do rozmów przy tworzeniu prawa?

Jarosław Guzal Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano

Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano

Jaka jest obecnie sytuacja branży dachowej, a jak wygląda rynek płyt warstwowych? Jaka będzie przyszłość izolacji Thermano?

Jaka jest obecnie sytuacja branży dachowej, a jak wygląda rynek płyt warstwowych? Jaka będzie przyszłość izolacji Thermano?

Jarosław Guzal KFB Polska: Rozwiązujemy problemy

KFB Polska: Rozwiązujemy problemy KFB Polska: Rozwiązujemy problemy

Jaka jest świadomość rynku w zakresie pomiarów, analizy i redukcji hałasu? Na czym koncentruje się działalność firmy?

Jaka jest świadomość rynku w zakresie pomiarów, analizy i redukcji hałasu? Na czym koncentruje się działalność firmy?

Jarosław Guzal PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej

PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej

Tomasz Wesołowski - prezes zarządu firmy Petralana S.A., w rozmowie z Jarosławem Guzalem o początkach działalności firmy na rynku producentów wełny mineralnej oraz o kierunkach strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

Tomasz Wesołowski - prezes zarządu firmy Petralana S.A., w rozmowie z Jarosławem Guzalem o początkach działalności firmy na rynku producentów wełny mineralnej oraz o kierunkach strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

Jarosław Guzal MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować

MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować

Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - o postępie prac nad Kodeksem Budowlanym, kierunkach zmian w Warunkach Technicznych, a także o nowych kompetencjach Głównego...

Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - o postępie prac nad Kodeksem Budowlanym, kierunkach zmian w Warunkach Technicznych, a także o nowych kompetencjach Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

Jarosław Guzal Fakro: 25 lat i co dalej?

Fakro: 25 lat i co dalej? Fakro: 25 lat i co dalej?

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Jarosław Guzal Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny

Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny

Andrzej Kielar, prezes zarządu Rockwool Polska dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat rozwoju rynku izolacji w Polsce uwarunkowanego kierunkami rosnących wymogów budowlanych.

Andrzej Kielar, prezes zarządu Rockwool Polska dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat rozwoju rynku izolacji w Polsce uwarunkowanego kierunkami rosnących wymogów budowlanych.

Jarosław Guzal Nowy sternik w Schomburg Polska

Nowy sternik w Schomburg Polska Nowy sternik w Schomburg Polska

O rozwoju rynku chemii budowlanej, a także o renowacji obiektów zabytkowych i potencjale polimoczników mówi Krzysztof Pogan, dyrektor zarządzający w firmie Schomburg Polska.

O rozwoju rynku chemii budowlanej, a także o renowacji obiektów zabytkowych i potencjale polimoczników mówi Krzysztof Pogan, dyrektor zarządzający w firmie Schomburg Polska.

Jarosław Guzal Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój

Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój

Andrzej Kielar – prezes zarządu Rockwool Polska – w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Andrzej Kielar – prezes zarządu Rockwool Polska – w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Jarosław Guzal FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię

FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię

Dariusz Karasiński - dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet - podsumowuje 25 lat działalności firmy. Mówi też o jakości styropianu oraz przyszłości izolacji ze styropianu w Polsce i zagranicą.

Dariusz Karasiński - dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet - podsumowuje 25 lat działalności firmy. Mówi też o jakości styropianu oraz przyszłości izolacji ze styropianu w Polsce i zagranicą.

Jarosław Guzal Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji

Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji

Przemysław Borek – wiceprezes zarządu Pekabex SA, prezes zarządu Pekabex Bet SA, członek zarządu Pekabex Pref Sp. z o.o. w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Przemysław Borek – wiceprezes zarządu Pekabex SA, prezes zarządu Pekabex Bet SA, członek zarządu Pekabex Pref Sp. z o.o. w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Jarosław Guzal 3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach

3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach 3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach

O wpływie zmian cen materiałów budowlanych na rynek oraz o kierunkach rozwoju firmy mówią Michał Adamiuk, prezes zarządu 3W Dystrybucja Budowlana oraz Paweł Sepioło, zastępca prezesa w rozmowie z Jarosławem...

O wpływie zmian cen materiałów budowlanych na rynek oraz o kierunkach rozwoju firmy mówią Michał Adamiuk, prezes zarządu 3W Dystrybucja Budowlana oraz Paweł Sepioło, zastępca prezesa w rozmowie z Jarosławem Guzalem, redaktorem naczelnym miesięcznika IZOLACJE.

Jarosław Guzal Ursa: Stawiamy na produkty z lepszą lambdą

Ursa: Stawiamy na produkty z lepszą lambdą Ursa: Stawiamy na produkty z lepszą lambdą

Jak można podsumować 20 lat istnienia firmy URSA na polskim rynku i która grupa produktowa ma szansę na największy rozwój w przyszłości? O działaniach prowadzonych na rzecz produkowania wyrobów izolacyjnych...

Jak można podsumować 20 lat istnienia firmy URSA na polskim rynku i która grupa produktowa ma szansę na największy rozwój w przyszłości? O działaniach prowadzonych na rzecz produkowania wyrobów izolacyjnych o lepszych parametrach izolacyjności cieplnej mówi Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics.

Wybrane dla Ciebie

Pokrycia ceramiczne na każdy dach »

Pokrycia ceramiczne na każdy dach » Pokrycia ceramiczne na każdy dach »

Oblicz izolacyjność cieplną ścian, podłóg i dachów »

Oblicz izolacyjność cieplną ścian, podłóg i dachów » Oblicz izolacyjność cieplną ścian, podłóg i dachów »

Styropian na wiele sposobów »

Styropian na wiele sposobów » Styropian na wiele sposobów »

Wełna kamienna – izolacja bezpieczna od ognia »

Wełna kamienna – izolacja bezpieczna od ognia » Wełna kamienna – izolacja bezpieczna od ognia »

Nowoczesne izolowanie pianą poliuretanową »

Nowoczesne izolowanie pianą poliuretanową » Nowoczesne izolowanie pianą poliuretanową »

Zanim zaczniesz budowę, zrób ekspertyzę »

Zanim zaczniesz budowę, zrób ekspertyzę » Zanim zaczniesz budowę, zrób ekspertyzę »

Panele grzewcze do ścian i sufitów »

Panele grzewcze do ścian i sufitów » Panele grzewcze do ścian i sufitów »

Płynne membrany do uszczelniania dachów »

Płynne membrany do uszczelniania dachów » Płynne membrany do uszczelniania dachów »

Termomodernizacja na krokwiach dachowych »

Termomodernizacja na krokwiach dachowych » Termomodernizacja na krokwiach dachowych »

Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń

Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń

Uszczelnianie fundamentów »

Uszczelnianie fundamentów » Uszczelnianie fundamentów »

Prawidłowe wykonanie elewacji w systemie ETICS to jakość, żywotność i estetyka »

Prawidłowe wykonanie elewacji w systemie ETICS to jakość, żywotność i estetyka » Prawidłowe wykonanie elewacji w systemie ETICS to jakość, żywotność i estetyka »

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - Izolacje.com.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.izolacje.com.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.izolacje.com.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.